onsdag 12 augusti 2015

Hur kommer ditt hår att lukta?


Jag drömmer ofta om dig. Både på natten och i vaket tillstånd. Drömmer om första dagen vi möts och jag får dig i min famn. Jag undrar hur du luktar. Hur ditt hår känns när jag drar det genom mina fingertoppar, om det är lite lockigt och ljust som mitt eller så små lockar och svarta strån att jag inte kan sluta känna på det? Jag drömmer om ditt skratt och undrar hur dina ögon rynkas när du blir misstänksam, förvånad eller glad. Hur din hud känns mot min kind. Hur din värme och tyngd känns när jag tar upp dig i famnen och gungar dig fram och tillbaka. Tycker du om banan, eller har du aldrig smakat? Kommer du att dansa till musik och sång eller är det inte riktigt din grej?

Jag funderar på hur du kommer agera när vi möts första gången. Är du stelfrusen eller hysterisk av skräck eller kommer du krypa upp i våra armar och betrakta våra ansikten med försiktig fascination? Hur blir vår första tid tillsammans? Är du liten eller stor när vi får dig? 1, 2 eller 3 år? Minns du något av din bakgrund? Jag tänker varma tankar mot den som tar hand om dig nu och oroar mig för huruvida du blir väl behandlad. Önskar att du har en trygg person att knyta an till nu när vi inte har funnit dig än, att du har det så bra du bara kan. Men mitt kära barn jag längtar så efter dig och önskar att tiden gick snabbare. Jag drömmer och drömmer om dig- men en dag är det inte längre en dröm. En dag är du vår <3


3 kommentarer:

  1. Har aldrig kommenterat innan men läst dig länge :-) Detta inlägg var så oerhört fint och kärleksfullt att jag var tvungen att skriva en rad! Jag berördes verkligen av dina ord, hoppas ni finner er skatt inom en inte alltför lång framtid.

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller kommenterat någon gång, även om jag följer din blogg. Så vackert och kärleksfullt inlägg. Jag ser fram emot att läsa om den dagen du har er son/dotter i famnen :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har följt din kamp länge men har inte kommenterat så många ggr.. ditt inlägg var så kärleksfullt att jag började gråta! Jag hoppas av hela mitt hjärta att er dröm är nära, nära, nära nu! Snart vet du hur han/hon luktar! All kärlek till er!! Kram

    SvaraRadera