tisdag 25 mars 2014

Splittrad

Jag är så splittrad, och vet inte vad jag vill....

Idag är jag så splittrad. Eller nej, fel! Jag är splittrad hela tiden. Precis som min nätvän libra som funderar över paus contra fler ivfer...
Maken fyller halvjämnt idag och det har varit en jättefin dag. Frukost på säng, tårta, utelunch osv. Vi avslutade den dock med en massa rödvin på en restaurang, och som vanligt kom de jobbiga känslorna fram. Vad ska jag välja? Om jag gör ytterligare en behandling i vår (kanske redan i april) så får jag inte den där långa pausen jag behöver. Troligtvis blir det heller ingen europaluff i sommar heller om vi skulle råka bli gravida, för det skulle vi inte våga riskera. Inget blir då som planerat.
Men om jag inte försöker så blir inga barn gjorda, och då ger jag upp tanken på mina egna ägg- och det är ALLT utom lätt... Just nu bränner de rödvinsframkallade tårarna bakom ögonlocken, och allt känns pest. Jag vill få nästa behandling gjord, samtidigt som jag inte vill göra den överhuvudtaget. Skit!!!!!

Va skönt det skulle vara om alla tankar gick att stänga av.. Just nu känns det så sjukt tungt att behöva ta beslutet...

5 kommentarer:

  1. Önskar så att jag hade kunnat ge dig ett svar, men det kan jag inte. Dock förstår jag dig (och Libra) har själv ställt mig frågorna så många gånger, och svaret är alltid olika.

    Tycker det är bra att du/ni överväger de olika valen som ni har att välja mellan och inte bara kastar er in i det.

    Tänker på dig ofta, och jag hoppas verkligen att du hittar en bra väg och att valen ni gör känns rätt för er.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänker så ofta på dig!

    Jag kan bara föreställa mig hur dina tankar och känslor virvlar runt. Jag hann att känna så bara inför vanlig ÄL. "Orka prova och riskera att bli besviken eller strunta i chansen och bespara mig lidandet vid negativt resultat?" Och då är det förstås mycket mer som står på spel vid behandling..

    Det finns inga råd att ge dock. Din väg är den rätta för dig och din magkänsla måste styra. Jag skulle bara vilja att ni bokade in den roliga resan ändå. Ta avbeställningsskydd på den. Är du gravid kan det vara ljuvligt att resa iväg, är du inte gravid kan pausen behövas (och bitterheten inför att ha ändrat sitt liv utefter den tilltänkta graviditeten bli lite mindre). Känslan av att ha livet på paus är fruktansvärd. Jag slår ett slag för en bokning av resa, mår du dåligt, oavsett varför så kan ni som sagt avboka. Planera ditt liv utefter hur det ser ut nu och gör ändringar utefter hur det ser ut vid aktuell tidpunkt, är mitt råd.

    Jag hoppas att du landar i något som känns rätt för dig.

    Du har mina tummar och tankar!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Paus och resa gav mig tid att limma ihop mig själv. Det var guld värt att få fokusera på helt andra saker ett tag. Framförallt på Oss och vårt äktenskap.

    Bra tips från Karin att ta avbeställningsskydd också.

    Peppen för att du kommer hitta din väg i det här! Kramen

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig så ofta. Har hållit mig härifrån eftersom det känns dumt att vi låg exakt lika. Jag önskar verkligen från djupet av mitt hjärta att allt ordnar sig för er.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har bestämt mig för att köra på ändå. Känner att jag inte kan slappna av ändå om vi tar en längre paus. Kroppen är nog redo. Det är värre med huvudet. Det kommer nog aldrig att bli redo igen. Därför ska jag börja gå hos kuratorn igen.

    Det är så svårt att veta vad som är rätt eller fel. Men magkänslan brukar alltid stämma för mig.
    Kramar

    SvaraRadera