tisdag 9 oktober 2012

bara motgångar

Jag undrar NÄR tusan det ska komma en medgång- inte bara motgångar.. ?!?

Idag var jag på läkarbesök på kliniken. Tusan, järnspikar, fan, skit, helvete- jag är fortfarande inte återställd av överstimuleringen... suck... Så nästa behandling blir UPPSKJUTEN :( Egentligen skulle jag ha börjat med primolut-nor imorgon och sedan börjat spruta om ca 2 veckor.

Fan fan fan.. Jag förstår ju att jag måste må bra och att mina äggstockar måste vara återställda innan vi kör på med nästa behandling, men det är fanimej inte lätt att acceptera att de där delmålen man sett fram emot så länge bara flyttas fram eller försvinner.

Det här är en bergochdalbana utan dess like. Hur orkar man?!?

3 kommentarer:

  1. Vet precis hur du känner det, har lika många uppförsbackar att bekämpa! Det är så orättvist att vi ska behöva kämpa så! Men vår belöning kommer snart, innan året är slut kommer vi båda att plussa!!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ibland undrar man hur man orkar? En arbetskamrat till mig undrade det oxå.. hade nog inget bra svar förrutom att ngn gång ska det ju gå. Och gör det inte det så vill man ju iaf vara "klar" med IVF så att man inte undrar och grämer sig, innan man hoppar på nästa tåg.. dvs adoption. Men än är vi som sagt inte där. Hoppet är det sista.. ;) Många kramar och hoppas du får en bra helt till trots <3

    SvaraRadera