tisdag 16 oktober 2012

Medgången jag verkligen behövde

Nu har jag varit frånvarande lite ifrån bloggen. Konstigt egentligen eftersom jag varit sjukskriven, hemma, i tre veckor. Tid har jag alltså haft. Men, jag tror att jag har behövt lite distans till det hela för att tänka på annat. Jag har pysslat, druckit te framför härliga filmer och firat min födelsedag med familj och vänner. Efter tisdagens läkarbesök blev jag snabbt tokförkyld och är fortfarande inte frisk. Men från och med idag pluggar jag eftersom jag inte "har råd" att komma efter mer med studierna.

MEN, jag har också en FANTASTISK nyhet! En nyhet som får mig att sväva på små rosa moln och distraherar mig med vackra dagdrömmar. Någon som kan gissa?!

Natten till min födelsedag efter tolvslaget så ledde sambon mig ut till vårt vardagsrum där levande ljus var utplacerade ÖVERALLT, och "vår låt" spelades i bakgrunden. Mitt bland alla ljus gick han ner på knä och bad mig att gifta mig med honom... (!!) Med tårar som forsade ner för kinderna gav jag honom en djup kyss och sa "JA". Jag kommer aldrig att glömma det fantastiska frieriet!!

Den här sommaren kommer vi att bli man och fru!!! :)

Jag kan knappt förstå att jag ska gifta mig. Jag ska planera bröllop. Jag ska stå som brud bredvid den mest fantastiska mannen jag vet, och för vänner och familj ska vi förklara vår oändliga kärlek!

Ren och skär lycka :)

9 kommentarer:

  1. Åh grattis vad kul! Äntligen nåt positivt, och dessutom nåt annat som tankarna kan kretsa kring!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!!!!!!!!!!!! Så roligt att läsa, att gifta sig är det bästa som man kan göra!! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh GRATTIS!
    Vi gifta oss i somras och det är verkligen bland det bästa vi gjort. Min man friade till mig på planet till New York. Flygvärdinnan kom med ringarna och champagne :-) Blir alldeles tårögd när jag tänker på det.

    /Linda

    SvaraRadera
  4. Åhh grattis!! :) Underbart! Vilka roliga nyheter! <3

    SvaraRadera
  5. stort grattis, vad roligt för er. Nu får du lite annat oxå och tänka på. Jag gifte mig i maj i år och de är det bästa vi har gjort. /s

    SvaraRadera
  6. Grattis! Grattis!! Grattis!!!
    Underbart med kärlek <3

    SvaraRadera