torsdag 18 juli 2013

Stunder som inte kommer tillbaka..

Tiden är flyktig. Den passerar oftast obemärkt förbi, om vi inte stannar upp och tar vara på tiden innan den flugit förbi. Ordinära vardagar som passerar oss förbi, blir till dimmiga minnen av stunder vi upplevt men inte riktigt varit närvarande i. Ja tiden finns där, men oftast märker vi inte hur snabbt den går - förrän den redan passerat. Tiden är viktig, för den kommer aldrig tillbaka igen. Den ger oss aldrig en andra chans att uppleva våra liv. Vi har bara en chans att vara närvarande i våra liv och ta vara på såväl de vanliga vardagarna som de extra speciella dagarna som kommer. En chans...

Bröllopet närmar sig med stormsteg, och jag har svårigheter att ta vara på tiden som går. Jag är så stressad över allt som måste göras att jag har svårt att stanna upp och njuta. Det grämer mig. Och att sorgen av barnlösheten fortfarande dyker upp då och då är inte heller så roligt. Just nu vill jag inte tänka på ICSI 5.. Jag vill inte tänka på höstens hormonbehandlingar, oron och eventuella nya misslyckanden. Men ändå kommer tankarna, drömmarna och klumpen i magen.

First thing first... Bröllop före bebis. Nio dagar kvar till dagen D...



1 kommentar:

  1. Helt rätt. First wedding then babie :)Åh det är snart för dig.. lycka till i helgen :)
    kram

    SvaraRadera