måndag 24 juni 2013

Midsommar

Midsommarhelgen spenderades med lite vänner i en stuga 40 mil bort. Vi hade en fantastisk helg!! Vi drack gott, åt god mat, dansade, fiskade, badade och var allmänt glada och smått galna. Vi släppte kontrollen helt enkelt och hade fruktansvärt kul!!! Såna här helger får mig verkligen att känna mig levande igen. De får mig att känna helt genuin lycka, och att glömma bort våra problem för ett tag. Jag tror inte att jag tänkte på barnlösheten mer än en enda gång då en snabb tanke fladdrade förbi när samtalsämnet adoption dök upp vid middagsbordet. (En av vännerna är adopterad). I övrigt har jag inte ens tänkt på det!! Åh så skönt det känns!

Nu börjar bröllopet närma sig med stora steg. En månad och tre dagar är det kvar. Jag får ont i magen när jag tänker på det eftersom det är så mycket kvar att göra innan dess. Vi har en lång komihåglista på kylskåpet. Jag vill ju njuta av tiden, inte stressa. Får försöka med det, men jag inser att det blir väldigt svårt. Jag blir ju så lätt uppstressad, och har dessutom svårt att delegera ut uppgifter till andra när jag behöver hjälp, eftersom jag själv vill ha kontroll över att allt blir på "mitt sätt".

Igår gjorde jag en härlig observation om min hälsa just nu, och insåg att jag faktiskt mår riktigt bra, bortsett från metforminets jobbiga biverkningar (magknip, diarré, huvudvärk och illamående) som kommer då och då. Det är så skönt att i övrigt känna sig pigg, glad och stark i kroppen. Jag mår så bra att att träna varannan dag. Jag trivs bättre med mig själv, får förbättrat självförtroende och känner mig inte sjuk lika ofta eller lika kraftigt som jag brukar göra annars. Jag känner att om jag fortsätter såhär så kommer jag att vara i god form till höstens ivf, och då kommer jag stolt kunna titta tillbaka på sommaren med stolthet över hur väl jag tog hand om mig själv för att förbereda inför en önskad ny graviditet. Usch va konstigt det kändes att skriva. En ny graviditet?!? Ja, det är ju precis vad jag önskar eftersom den första gick åt skogen. Åh va jag önskar att jag får bli gravid igen. Det känns så orimligt att vi skulle få flyt igen, men jag vill inget hellre. Längtar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar