fredag 21 december 2012

Ivf och sexliv

Okej, sexlivet är en privat fråga som många av oss vill hålla för oss själva, men jag känner ändå att jag måste fråga er läsare om ni kan vara modiga nog att besvara min fråga. Kan ni ha sex när ni är i en ivf-behandling, eller emellan behandlingarna?

Mitt sexliv har mer eller mindre lyst med sin frånvaro sedan vi började med ivf den 30e augusti. Antalet gånger vi försökt få till det sedan hösten kan jag räkna på min ena hand. Under hela behandlingen mår jag illa, är svullen som en ballong, är trött och känner mig allt utom attraktiv och lustfylld. Efter behandlingarna har jag blivit överstimulerad och därför haft otroligt ont och mått som en disktrasa. Där finns inte en tanke på sex. Vi har försökt när det gått några veckor, men det har bara slutat i en natt av gråt eftersom äggstockarna varit så stora och ömma. Att ha sex medan man tar progesteronpluppar i sig är ju inte heller fräscht, och själv har jag faktiskt funderat på om det ens är speciellt bra om de hormonerna går in i killens kropp.

Just nu, mår jag rätt bra rent kroppsligt (alltså jag är inte överstimulerad längre), men nu är det slemhinnorna som trilskas.. För en vecka sedan försökte vi ha sex efter ett lååååångt uppehåll, men det sved så extremt mycket och slutade med att jag småblödde i tre dagar. Det har aldrig hänt förut!! Att slemhinnorna är känsliga, det vet jag, och det har jag lidit av mycket tidigare. Men efter alla hormoner är det nu extremt och helt ohållbart. Nog kan vi ha annat sex än rent och skärt samlag, men herregud ibland vill man ju inget annat än just deeet!

Så, hur har ni det? Har ni som jag, eller är era sexliv blomstrande? ;)

1 kommentar:

  1. I wish!

    Bävar ej fantastiskt från början och är uselt nu. 4,5 år in i cirkusen...

    SvaraRadera