tisdag 17 april 2012

Bakgrunden till min nya blogg och presentation av mig!

BLOGGEN:
Det var ett stort steg att bestämma sig för att skapa bloggen om mitt liv. Jag är alltid väldigt öppen och har inga problem med att berätta om vad som händer med mitt liv, men eftersom majoriteten av allt som pågått på senaste tiden är hemligt för de flesta i min närhet så är bloggen som sagt ett stort steg att ta. Jag kommer till en början att vara anonym, men vet vad som händer i framtiden. Kanske blir bloggen ett sätt att berätta i efterhand om vad jag faktiskt gått igenom. Ett sätt att få människor att förstå lite bättre.

VEM ÄR JAG?
Jag är en känslosam 22 åring (född hösten 89) med fötterna på jorden som trevande famlar mig fram i mörkret och ovissheten efter ett svar på vad jag ska göra med min framtid. Drömmarna är stora och huvudet är fullt av kreativitet, men samtidigt är jag så otroligt förvirrad över vad som kommer att göra mig lugn och helt lycklig med mitt liv och med mitt yrke.
I många år har jag haft problem med min hälsa och har återkommande problem med magsmärtor, illamående och migränattacker. En kamp med sjukvården som aldrig tar slut, oändliga besök utan svar på vad som är fel. På senaste tiden har ytterligare problem dykt upp som är gynekologiskt relaterade och min största mardröm att inte kunna få barn tycks smyga fram ur mörkret. Många gånger känns vardagen svår att orka med och livet alldeles för tufft och svårt, men hoppet finns kvar.

En sak är jag dock säker på: Jag är vansinnigt förälskad i min underbara sambo och våra 4 år tillsammans har gjort mig helt säker på vem jag är ämnad att spendera mitt liv med. Han är det finaste och bästa jag har i mitt liv. Han lappar ihop mig när jag faller isär, stöttar mig när jag som mest behöver det och älskar mig precis så som jag förtjänar. Vi längtar båda efter ett barn och den dag vi lyckas övervinna svårigheterna att bli gravida kommer vara en av de lyckligaste dagarna i livet ♥



♦I denna blogg kan du läsa om mitt liv och jakten på mina drömmar..♦

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar