tisdag 17 april 2012

Ägglossningstest

Fundersam på hur det fungerar för mig med ägglossningstest. Dessa är från testlagret och visar stegring av LH-hormon som stiger när ett ägg är redo att släppa inom 24-48 timmar. Men, för det första så är dessa test ofta missvisande om man har PCOS. För det andra har jag aldrig fått full stegring, bara nästan. För det tredje så finns ingen garanti att man faktiskt har ägglossning när den visar utslag. För det fjärde så borde jag inte haft ägglossning denna månad. Om jag (mot förmodan) har det så är det pergotimen som sitter kvar i kroppen eller osteopatens behandlingar som gjort sin inverkan.

Jag är idag på cykeldag 19. Igår, på dag 18  (13/4) fick jag det starkaste strecket på ägglossningstestet, alltså det som ligger i mitten. Det var någon gång mitt på dagen. Dagarna innan samt imorse och nu ikväll så har strecken varit mycket svagare.. Kan det vara så att jag faktiskt har ägglossning nu? Egentligen ska strecket till vänster vara lika starkt (eller starkare) som det högra kontrollstrecket. Det är ju inte mitt test. Men dagarna innan och testen från idag är tydligt svagare. Hmm, vem vet!! Utöver något ömmande bröstvårtor känner jag inget annorlunda mot vad jag känt sedan min mens slutade. (har ju haft väldigt ont i underlivet sedan dess.) Jag hoppas att jag har ägglossning så att chansen åtminstone finns att något händer..
Hur som helst har jag hoppat på sambon både igår och idag så vi får väl hoppas på att något trevligt händer. Om inte annat har vi haft väldigt heta stunder tillsammans. Eftersom sex på beställning inte är det hetaste som finns så uppskattar man stunder som dessa ;)

1 kommentar:

  1. Ja, man behöver faktiskt inte använda ägglossningstester för att bli gravid och det är väl allmänt rekommenderat att man har sex kontinuerligt istället. Dels överlever sperman upp till 7 dagar inne i kvinnan. Lycka till!

    SvaraRadera