onsdag 18 april 2012

Migrän och osteopaten..

Min migrän har börjat igen. Tre dagar har det suttit i nu (mer eller mindre). Det är ca 4-5 veckor sedan min långvariga migrän slutade. Den tiden hade jag migrän varje dag i tre veckor (!). Jag var då alldeles uppgiven och begav mig till både läkare och gynekolog. De ordinerade mig att sluta med mina hormontabletter (suck) och fick en cortisonnässpray för att minska trycket över min panna. Samma vecka blev jag sjukskriven och bestämde mig för att testa något nytt för att avhjälpa problemet. Jag tog kontakt med en osteopat här i stan och inledde då en rad av behandlingar, jag har alltså gått till osteopaten en gång i veckan sedan dess. Min migrän har lyst med sin frånvaro sedan dess, tills nu...

Eftersom jag troligen hade ägglossning för några dagar sedan så kan det mycket väl vara hormoner som spökar i kroppen på mig. Jag har läst min "loggbok" från förra gången jag hade riktig ägglossning, och även den gången så kom huvudvärken och migränattackerna som ett brev på posten. Förra månaden hade jag helt andra symptom och hade troligen ingen riktig ägglossning vilket iofs är logiskt med tanke på att inga äggblåsor hade växt när vi kollade på ultraljud dag 13. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det faktiskt var ägglossning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar