torsdag 7 mars 2013

Jäkla skithormoner

Måste klaga lite...

Sedan typ 3 dagar efter äggplocket har jag haft brutal mensvärk. Först trodde jag att jag hade haft sex lite för tidigt och att kroppen reagerade på det genom ömma äggstockar och krampande livmoder. Men smärtan satt kvar och gör det fortfarande, även om den nu är lite mildare. Men värst är inte mensvärken utan den fruktansvärda yrseln och dunderhuvudvärken. Alltså, jag skojar inte när jag säger att jag var så desorienterad i måndags och tisdags att jag var nära att svimma även när jag låg ner i soffan. Helt sjukt. Jag är fortfarande yr och ser suddigt, men det är tack och lov mycket bättre än i början av veckan. Huvudvärken däremot sitter i konstant och det börjar bli riktigt jävla jobbigt när inte ens citodon funkar.

Sen har jag en fråga: Hur många av er har nattliga svettningar omkring mensen???? Jag har haft det de senaste åren i några dagar innan mensen kommer. Och då snackar vi verkligen extremsvettningar- sådär så att jag vaknar av att det är sjö på mitt bröst och både täcke och kudde är dyngsura. Skitjobbigt!!!! Den här gången varade det dock i 6 dagar vilket är ungefär dubbelt så länge som vanligt. Det är säkert puregonet.. Men jag undrar ändå, hur vanligt är det här egentligen? Jag har ingen aning om vad svettningarna beror på...

Nä, nu ska jag sluta klaga och ta ut det nybakat brödet ur ugnen. Lägenheten luktar så gott så jag kan knappt bärga mig. Egentligen ska jag ju inte äta bröd eftersom jag både får ont i magen och går upp i vikt av det, men ibland så kan jag inte låta bli.. Bröd är ju farligt gott!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar