söndag 3 mars 2013

Kaos

Som ni vet så känns det ibland som att tillvaron vänds upp och ner och livet hamnar i ett kaos-läge. Just nu känns som en sådant läge. Det är bara för mycket att hantera på en och samma gång.. Det är inte bara äggdonation, spermadonation och adoption som upptar mina tankar funderingar och min tid. Det har nämligen hänt väldigt jobbiga saker med vår bästa vän som liksom fått oss att förlora en stor del av vår tillit till honom, och min andra bästa vän är i sådan kris med sin karl att det är nära uppbrott. De har två små barn dessutom. Det byggs upp så mycket ångest och frustration inom mig och jag har inte samma förmåga, som jag brukar ha, att hantera det som händer. Utöver det så får jag panikartade tankar när jag tänker på skolan, på allt jag missat och borde ta igen, och på att jag snart måste må bra nog och hitta ett jobb, för vi kommer inte klara att leva på sambon så länge till. Jag är stressad... Sjukt stressad! Trots att jag är hemma. Det är så jobbigt att jag alltid hittar tillbaka till stress- och ångestläget som ligger farligt nära depression. Jag vill bort därifrån. Jag vill inte trilla ner i hålet igen..

Just nu är allt bara för mycket! Just nu kan jag inte hantera varesig mina tankar eller allt oförutsett och jobbigt som pågår omkring oss. Jag vill bort från kaosläget- men jag vet inte hur....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar