fredag 3 maj 2013

Officiella testdagen- RD 16

Jodå, testen visar fortfarande två streck.

Kan fortfarande inte riktigt förstå att det faktiskt är mina test. I så många år har jag drömt om dagen då två streck uppenbarar sig, men nu när det väl händer känns det så otroligt overkligt. Det är svårt att ta in. Men främst tror jag att det är så svårt för mig eftersom jag inte vågar tro att pyret ska stanna, så jag försöker liksom att förbereda mig på att lyckan ska tas ifrån mig. Det är ju inte alls bra. Jag väntar barn, inte missfall. Jag väntar barn, inte missfall. Jag väntar barn, inte missfall. Ska jag behöva slå in det i huvudet?!?!





Tack och lov kan man se att testen jag tog idag och igår är något starkare än RD 11, så det går nog åt rätt håll med hcg-stegringen. Igår tog vi ett hcg blodprov på kliniken. Det var 138. Sköterskan sa att det var normalt.

Idag ska jag ta dagen som den kommer. Har inget planerat alls. Men imorgon är det fest hos våra vänner. Vi får se hur mycket jag orkar vara med.


9 kommentarer:

  1. Det är verkligen jättesvårt att förstå. Jag tar fortfarande test för jag tror inte på det. Kanske det kommer att sjunka in lite efter ultraljudet i eftermiddag. Har du fått någon tid för det?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när man har sett en glimt av Pyret på skärmen kanske man förstår lite mer, men jag tror inte jag kommer förstå förän magen börjar växa faktiskt ;) jag läste att irja sitter på rätt plats. Va skönt!!! :) ja, jag ska dit 23e maj. Är då i v. 7+3 (om jag räknat rätt).
      Kram
      Jakteneftertotallycka

      Radera
  2. Kan du slå in det i mitt huvud med?? Jobbig väntan på vul nu! Önskar att jag hade mer symptom. Jag har liite ömma bröst och är något andfådd. Känns som lätt träningsvärk när jag sträcker på magen. Annars inget! Önskar mig lite illamående i helgen kanske... ;-)
    Kram fiffig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bank bank bank.. Förstår du nu? Gjorde mitt bästa med att slå in det i ditt huvud, men jag anar att vi är på samma oförstående nivå både du och jag. ;) nu måste vi också lära oss att sluta oroa oss så mycket.
      Jag tror säkert att symptomen kommer snart. Tar du fortfarande progesteron? Mm, illamåendet ja. Jag är glad att jag har det eftersom det är ett tydligt tecken, men det är banne mig inte roligt att vara tvungen att äta så ofta eller att kräkas. Jag är visserligen väldigt van vid illamående och kräkningar eftersom jag har problem med magen, så jag borde inte klaga det minsta när jag för första gången i mitt liv kräks av en bra anledning. :) ja, nu väntar några långa veckor fram tills VUL.
      Kram på dig
      Jakteneftertotallycka

      Radera
  3. Väntan oro blir tillslut vardag för oss men njut nu! du är gravid och väntar barn :) grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, va synd att det är så vi funkar. Att vi oroar oss för allt. Men det är nog inte så konstigt egentligen. Tack för att du säger så! För jag har svårt att ta in det. Jag är ju faktiskt ÄNTLIGEN gravid <3 lycka... Tack för din kommentar Tanniz :)
      Kram
      Jakteneftertotallycka

      Radera
  4. Grattis kära du! Hoppas detta går vägen. Stor kram

    SvaraRadera
  5. Jag är bara några dagar bakom dig, har officiell TD i morgon på RD 16, men fick positiv CB test när jag tjuvtestade på RD 11 :) det här är vår 4:e ivf och första gången vi fått pluss. Kunde knapt tro det! Det andra strecket var lite svagt så tog en ny test RD 13 och då var Strecket mycket stärkare. Vågar inte tro på nåt än, läser ju om alla tidiga misfall och tänker varför ska jag vara förskonad för det.. Men vill ju inte tänka så, vill ju vara lycklig och glad :) är testet fortfarande positivt i morgon så blir det UL om tre veckor, då får vi se om det är ett eller två små liv där inne, fick tillbaka två den här gången. Lycka till framöver, hoppas det går vägen!

    SvaraRadera
  6. Jag vet att det inte hjälper att säga "njut!", för jag vet hur svårt det är att förstå i början. Jag blev lite ledsen nästan för att jag undrade när den totala lyckan skulle infinna sig, men den kommer när man är redo för den. Vårt VUL i fredags gjorde mig så lycklig och lugn och jag förstår att du väntar ihjäl dig nu, men vips är dagen här då ni får se ert pyre. Kram!

    SvaraRadera