onsdag 11 september 2013

Äggplocket, ICSI 5, DEL 1.

Ja var ska jag börja. Var äggplocket en hitt eller diss? Flipp eller flopp?

Jag är just nu allt utom pigg, har fruktansvärt ont och har precis kommit hem och lagt mig i min trygga soffa med spyhink framför mig, och täcke om kroppen. På vägen hem svimmade jag framför expediten på sjukhusapoteket, och kräktes därefter på sjukhustoaletten. Mycket smärta, mycket morfin, dubbla citodon och utebliven nattsömn tog verkligen ut sin rätt.

Jag berättar mer ikväll, men vill meddela att jag nu är färdig. Man tömde 40-45 (!!!!!!) gigantiska blåsor på mig. Inte konstigt att jag har, och har haft ont.. Hur många ägg det blev berättar jag ikväll när jag talat med embryologen. Hon ska ringa mig sen.

Det första läkaren sa när han stack in ultraljudsstaven var:
"-Inte en chans att vi återför något embryo i dig, som här ser ut"...
Ni anar kanske hur många tårar jag fällt idag?!?

Som sagt. Resten berättar jag ikväll!!


1 kommentar:

  1. Oj schise. . 40+ blåsor. Förstår att du mått sådär. Men skönt att det är över. Vila ordentligt så att du snart kan se nästa steg .
    Kram

    SvaraRadera