måndag 16 september 2013

Tårar...

Jag har goda och dåliga nyheter.

I frysen ligger nu tre fina blastocyster av bra kvalitet. Vi har aldrig fått någon blastocyst förut, och inte heller något i frysen.



Men det blev aldrig någon återföring. Jag är alldeles för överstimulerad och skulle riskera att bli väldigt väldigt sjuk om jag blev gravid nu. Sjukhusvistelse i flera veckor, minst, med risk för blodpropp, lungpropp och tillväxtproblem med det eventuella fostret. Mina äggstockar var ca 10cm stora och det fanns mycket fri vätska i buken och omkring organen.

Jag bad många gånger att få göra det ändå, och sa att jag var medveten om riskerna, men läkaren gav inte med sig. Det skulle vara livsfarligt till och med sa han.

Nu förstår jag givetvis att, och varför, han sa nej. Men jag är ändå väldigt väldigt ledsen. En fjärde gång blir jag ruvad på konfekten. Och det är banne mig inte lätt att hantera...

Missförstå mig rätt, jag är överlycklig över våra fina blastisar. Verkligen! Men just nu är jag också väldigt ledsen över att våra behandlingar ständigt ska kantas av så mycket hinder. Jag är ledsen och arg och förtvivlad.

5 kommentarer:

  1. Förstår att du är ledsen.. vet hur det känns att inte komma vidare till et.. men det är väl så att i förnuftet så förstår man att det inte hade varit ett optimalt tillfälle för ett litet embryo att flytta in till dig men det är svårt att ta in i hjärtat. Men med tre fina i frysen så kommer du att få flera fina chanser när du är tipp topp skick.. både i kropp och själ.. vila ordentligt och tänk positiva tankar..
    kram

    SvaraRadera
  2. Förstår din besvikelse! Samtidigt måste man ju förstå att läkaren gör det för ditt eget bästa men det gör en inte mindre ledsen för det.
    Ni har tre finingar i frysen som bara väntar på att få återföras i dig så snart du har blivit bättre. Kraaam

    SvaraRadera
  3. Jag kan inget om IVF, men innebär det att dom sätter ett av dom små embryona i dig när du mår bättre igen?
    Använde ni er av spermiedonation denna gången?

    Hoppas allt går vägen!

    SvaraRadera
  4. Fy fan, känner verkligen med dig. Grattis till blastisarna. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  5. Har följt din blogg med spänning över helgen. Förstår att du är jättebesviken, verkligen! Och samtidigt kan jag också förstå läkarnas beslut och är därför oerhört glad över att tre embryon var starka nog att kunna frysas in. Tänk så starka dom kommer vara sen! Jag kommer fortsätta att hålla mina tummar för dig och hoppas du mår bättre och bättre för varje dag.

    SvaraRadera