tisdag 28 augusti 2012

Men va? Glömde jag bort att vara ledsen? Oh yes!!

Förra veckan har rusat förbi! Jag har njutit av att sova tills jag vaknar naturligt, att göra vad som faller mig in, och av att fokusera mig helhjärtat på inredning av vårt hem :) Jag har målat hylla, köksmöbler och sänggavel, jag har klätt in en möbel i dekorplast och klippt ut väggord som pryder hall och badrum. Gungstol, ett par tavlor och små coola bokhyllor, samt en till dvdhylla till sambon har inhandlats och nu har det skett förändringar i lägenhetens alla rum. Jag är så vansinnigt nöjd och trivs bättre än någonsin hemma. Älskar vår fantastiska lägenhet, och hur personligt och ombonat vi inrett den. Hade jag obegränsat med pengar så skulle jag aldrig sluta. Nu måste dock plånboken fyllas på innan jag köper något mer.

Så slog det mig. Jag har inte varit ledsen för vår barnlöshet den där veckan? Inte mer än i lördags när jag var berusad och festen hos min kompis spårade ur. Jag har pratat om det, tänkt på det, drömt om det, men inte på ett sorgset och bittert sätt. Men va?! Har jag lyckats vara genuint glad? Ja... Det har jag. Jag har varit glad och avslappnad. Känt mig otvungen och fri. Bara lite deppig korta stunder. Tänk vilket framsteg! Fler såna veckor tack :)

1750 Kr! Så mycket pengar har jag blivit av med inom en timmas tid den här eftermiddagen. Böcker inför C-kursen har köpts och medicin till ivf har inhämtats på apoteket! Och medicinen som kostade 736 kr var inte fullständig, utan på torsdag eller fredag kommer ytterligare ett antal hundralappar ryka när jag hämtar medicinen som var beställningsvara. Återkommer med en exakt summa när allt är köpt för dem som är intresserade.

Idag är jag på dag 98 (!) i min menscykel... Mensen är på g, det har jag känt tydligt de senaste dagarna, men den vill liksom inte komma igång. 98 dagar... En så lång cykel har jag inte haft på mycket länge. Men förvånad är jag inte. Inte efter operationen, och alla olika hormoner och behandlingar som kroppen utsatts för. Egentligen är det väl ett rent under att den kommer överhuvudtaget... Men ändå, snart når jag 100 dagar :(


2 kommentarer:

  1. jag hänger inte med.. vad händer om 100dagar? kommer mensen då och du får börja med IVF? /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jakteneftertotal lycka29 augusti 2012 kl. 09:40

      Oj, jag var kanske otydlig. Nej, jag har inte haft mens på snart 100 dagar. Jag har en såpass oregelbunden menscykel. Ivf får vi inte börja med förän vi fått svar på kromosomprovet, och det borde dröja minst en vecka till. Om kromosomprovet är negativt så ska jag framkalla mensen igen när vi fått svaret med hjälp av mediciner, och sen börjar vi med ivf.
      :)

      Radera