onsdag 24 december 2014

Julafton

God jul mina älskade nätvänner!

Här firas julafton hos svärmor i ett torp med öppen spis och julgran med levande ljus. Jag har det bra och njuter av tiden. Mensvärk och förkylning (med feber till och från) dras jag med, men det är acceptabelt när man jämför med julen förra året måste jag säga.
Då började mitt tredje missfall den 23e december och vi fick spendera julafton ensamma och gråtande i lägenheten i stan.

Stundtals kommer minnen tillbaka av hur jag på juldagen grät när jag tände tre ljus (som kändes som en symbol för de tre liven jag då hade förlorat) och var tvungen att gå ut på trappan för att sansa mig. Eller hur jag låg på svärmors säng och försökte stå ut med kramperna, fullproppad med smärtstillande. Det blev ett fint julfirande då, trots allt. För mitt i det mörkaste mörka så kan man nästan alltid hitta någon form av ljus.

Idag är mitt ljus äkta. Det är inte intalat. Det är inte påklistrat och forcerat. Det kommer inifrån och är fyllt av hopp och glädje. Jag är nöjd över vad jag presterat med julmarknaderna där jag sålt mina skapelser och över alla handgjorda julklappar. Jag är nöjd över att jag behållt en del av glädjen över vårt äggdonationsembryo och att jag faktiskt fick känna nyvunnet hopp när jag som mest behövde det.

Idag kommer jag att tända ett ljus för oss alla. För er alla. För hopp och tro och för kommande lycka. Jag önskar er all lycka och en riktigt god jul <3



1 kommentar:

  1. För mig är du en nyfunnen, men uppskattad blogg, så detsamma till dig!!

    SvaraRadera