onsdag 4 december 2013

Mucho medicine

Det börjar kännas motigt för magen nu att ta så mycket mediciner och att försöka hålla tiderna. Igår glömde jag exempelvis pillerkartan/asken hemma och missade därmed lunchdosen av metformin. Det innebär alltså att jag under dagen kommer att få njuta av magsjukemage. Typiskt.. Inte så roligt när jag håller till på Universitetet och sitter med uppsatsgruppen. Men jag är mest glad att det inte var östrogen eller prednisolon som jag glömde.




Morgondosen är störst. Och den ökas på var fjärde dag. Jag har fått lägga till omeprezol för magens skull nu eftersom jag redan börjar känna av magkatarr igen. Idag började jag även med lutinusvagitorier som ska tas tre gånger om dagen. Herre min ge va mycket tider att ha i huvudet. Om det bara hade varit att sluka tabletterna med hull och hår, utan att äta mat till så hade allt förenklats. Men de flesta av tabletterna kräver att jag äter ordentligt med mat till, vilket kräver fasta mattider. Och vagitorierna måste man smussla med in på toaletten i tid och otid. Ännu svårare blir det på lördag när jag måste ta trombyl varje dag till frukost med Max en halvtimmas skillnad på tid från dag till dag.

Uppsatsen går faktiskt framåt. Vi använder oss av kvantitativ metod och ska alltså göra en enkätundersökning. Vi har inte fått ner så mycket text på papper men har åndå kommit långt och år pålästa. Det är fortfarande en i gruppen som inte gör lika mycket som oss andra två, men det har varit något bättre den här veckan åtminstone. Hoppas det fortsätter så. Annars får vi säga till på skarpen.

I två nätter har jag sovit ordentligt!! Jippie!!! Inga svettningar som väckt mig, inga sömnlösa timmar mitt i. Oh va skönt det är när man får sova normalt. Hoppas jag får fler nätter som dessa.

Fortsätter få blod i flytningarna... Hur ska kunna sluta oroa mig för att fet går åt skogen?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar