tisdag 10 december 2013

Ruvardag 1, (7e försöket, fast 3e ruvningen)

Första ruvardagen avklarad, och jag mår ungefär som man gör när man har influensa. Har feber, ont i hela kroppen och är ju som sagt vrålförkyld.. Tänker att det kanske inte är vanlig förkylning trots allt utan influensa. Antingen det, eller så är det pga ruvningen. Bra fråga... Oavsett kan det vara både bra och dåligt. I magen rumlar det ständigt och jag har kraftig mensvärk. Mår även väldigt illa och känner en överväldigande eftermiddagströtthet av progesteronet.

Var hur som helst i skolan på förmiddagen, men på eftermiddagen däckade jag i soffan framför en film jämte min sjuka (alltså fysiskt sjuka) make, för då hade feberkänslan tilltagit. Och just nu måste jag ta extra väl hand om mig själv. Det kanske inte låter så när jag går till skolan, men tyvärr mådde jag inte fullt så dåligt i morse när jag valde att åka, och föreläsningen var väldigt viktig för oss. Så när jag kände att jag behövde åka hem och vila så gjorde jag det.

Sen har jag trasslat med excel nu på kvällen för att lära mig hur vi ska analysera resultatet ifrån enkäterna vi samlar in till uppsatsen. Jag blir lite nördigt entusiastisk när jag förstår hur man ska göra, men lika frustrerad blir jag när formlerna inte gör som jag vill. Eller, det är väl det jag försöker intala mig, för inte kan det ju rimligtvis vara jag som gör fel ;) Sen när jag slagit ihop datorn blev jag givetvis sådär galet ruvarnojig och bannade mig själv för att jag suttit med den varma laptopen i knät i 4h. Och lika nojig var jag över att behöva bära så tung väska och påse till skolan. Suck, man blir ju fullständigt knäpp på sig själv när man (jag) ruvar. Då tycker man plötsligt att allt normalt är riskabelt.

Första dagen avklarad... Många dagar kvar... Och någon sömn lär det inte bli för våran granne (som vi startat krig med) spelar hysteriskt hög musik... Jag som verkligen behöver min sömn nu.



4 kommentarer:

  1. Usch! Jag lider med dig. Inte roligt att vara sjuk, ruvare OCH känna att man måste plugga/jobba. Jag hoppas du kan vila ordentligt i helgen i alla fall, att ni inte har för mycket som ska jobbas på med uppsatsen då!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra du tar hand om dig! Kan du inte använda öronproppar? Det kan göra under för sömnen ibland.

    SvaraRadera
  3. Men så himla typiskt att du ska vara sjuk då du ruvar!! Vi ruvar för 3e gången båda två såg jag, tredje gången gillt för oss nu, hela vägen<3 Håller mina tummar och hoppas du snart är feberfri och ta nu och ring er hyresvärd/förening eller störningsjouren så ni får ro om kvällarna! Kram

    SvaraRadera
  4. Men så himla typiskt att du ska vara sjuk då du ruvar!! Vi ruvar för 3e gången båda två såg jag, tredje gången gillt för oss nu, hela vägen<3 Håller mina tummar och hoppas du snart är feberfri och ta nu och ring er hyresvärd/förening eller störningsjouren så ni får ro om kvällarna! Kram

    SvaraRadera