söndag 6 oktober 2013

Första dagen med lutinus

Det har varit en bra helg! Varje dag har jag spontant träffat vänner från morgon till kväll, och det har blivit många härliga samtal, skratt och mysiga stunder. Väldigt behövligt för mig!

I övrigt mår jag konstigt. Magen bråkar för jäkligt med mig, så jag har ont från morgon till kväll. Det sitter både högt, som magkatarr, och lägre. Precis som det brukar göra under mina magperioder. Det är alltså inte metforminet nu, utan mina gamla problem som jag har dragits med sen 17års ålder. Fy va jobbigt det känns att få tillbaka detta efter en lång nästintill symptomfri vår och sommar. Jag lider verkligen- både av smärtan och av oro för hur länge detta ska fortgå. Vet att fler av er får liknande problem ibland. Finns det någon magmedicin man kan äta som inte är fertilitetshämmande? Något för magkatarren så att jag åtminstone kan försöka minska på smärtan omkring magmunnen...

Sen känns det inte helt okej att jag numera ständigt går med ett tryck över bröstet. Fysiskt ont liksom. Det gör mig orolig för att jag går med ångest, trots att läget just nu ser lite ljusare ut än vanligt för oss. Ångest kan väl komma när det går dåligt istället?

Tandvärk har jag också. Dags att gå till tandläkaren efter fem år (jag vet jag måste verkligen skämmas för det..), och det kan bli dyrt.

Slut på klagande!

Idag har jag börjat med lutinus. Har förut kört med progesteron mic, men nu var det tydligen strul hos leverantören så då bytte min läkare till lutinus, vilket ändå var det bästa enligt henne. Tydligen är progesteron mic Apotekets egna påhitt medan lutinus är ett godkänt läkemedel. (Fast båda innehåller givetvis progesteron och fungerar på samma sätt.) Jag fick genast mensvärk och blev illamående. Gezzzz, det gick snabbt.

5 dagar kvar till FET. Spännande, nervöst och förväntansfullt.. Kan knappt vänta!




4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har precis börjat följa din blogg och jag läser hela med tårar i ögonen. Jag och min man försöker också få barn men hittills mest sorg på det området med många tråkiga saker som hänt..men dagarna går och vi hoppas och längtar vi också! Jag hejar på er nu! Hoppas verkligen att det går hela vägen för denna gång! Många varma hälsningar!

    SvaraRadera
  2. Det är helt ok att ta Omeprazol för magen. Vill du ta lättare medicin så finns t ex Gaviscon som jag knaprar konstant. Hoppas du blir bättre snart.
    Kram

    SvaraRadera
  3. JA! Vad glad jag blir när jag läser att ni får ett FET i denna cykel :-) Lutinus verkar bli mer vanligt? Vad jobbigt att du har så med magen, hoppas du hittar något som hjälper. Heja heja, hoppas ni får tillbaka en riktig stjärna!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej hej nu är det så att jag undrar om du har fått någon slags blödning när du gick på lutinus för jag och min man var till uppsala den 15 november och fick ett ägg infört sen så började jag med lutinus och efter 10 dagar så fick jag i gång en mens liknde blödning.Så jag fick göra ett test i dag i stället för den 3 december men testet visa inget så jag ska göra ett nytt den 3 dec i stället och se för att vara på den säkra sidan.

    SvaraRadera