onsdag 9 oktober 2013

Sluta läs då om jag är så jävla gnällig


Fick nyss en kommentar som gjorde mig upprörd, och därför kände jag att det är lika bra att omedelbart reflektera.

"Nu får du sluta gnälla och fokusera på det positiva istället! Finns människor som är svårt sjuka, utan hopp, i din ålder. Ta dig i kragen nu när det verkar vara lite medvind i IVFn istället."
Givetvis var personen ifråga anonym. Internet har ju tyvärr nackdelen att fega människor kan gömma sig bakom en skärm när de dömer ut andra.

Om ni som läser min blogg blir så störda på att jag är öppen om hur jag mår och hur jag tänker, om ni tycker att jag gnäller, så sluta läs för sjutton. Skriv inte så här och sänk mig djupare.

DU som skrev detta har inte en blekfet jävla aning om hur det är att vara jag! Och du vet inte vad det krävts för att komma till denna punkt i livet där jag befinner mig nu. Snälla respektera att detta är mitt enda andningshål och mina innersta tankar. Håll dig borta om du inte har något vettigt att säga!!!!!!!!!

För övrigt skulle man kunna säga sådär som anonym skrev till alla människor. Tänk på dem som har det värre. Tänk på barnen som svälter i Afrika och på dem som ligger döende i cancer. Ja, det klart att det alltid finns någon som har det värre. Men det här är mitt liv. Min sorg. Min bearbetning. Min tillvaro. Alla människor är olika och vi har olika tillvaro. Hur skulle du tycka att det kändes om jag sa "Gaska upp dig för fan. I Afrika dör folk som flugor" samma dag som din mamma eller din partner dött? Inte så sjyst kanske? Inte samma sak? Nä, just det. Man kan inte jämföra allt! Och så länge du inte krupit in i min hjärna och varit med om samma jobbiga år som jag så vill jag inte att du uttalar dig.

Dessutom är "ryck-upp-dig-attityden" bland det värsta jag vet!! Människor som tror att de vet bättre. Låt bli att klanka ner på andra. Då skulle världen vara en bättre plats.... Tror att det är många som håller med mig på den punkten...

12 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig.

    Jag fick en kommentar en gång när jag var mitt i depression, utmattningssyndrom och barnlöshet om att jag ändå borde känna mig priviligerad som var älskad och att det finns dem som har det värre.

    Så urbota korkade kommentarer!

    Man säger ju inte till folk att inte vara glada för att det finns dem som har mer att vara glada för..

    Försök att skaka av dig kommentaren och fortsätt att använda din blogg som DIN ventil.

    Jag HEJAR på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men fy vad irriterad jag blev. Det här är ju DIN ventil. Vem har rätt att be dig "rycka upp dig"? Ingen mer än du själv!!! Fy på dig du anonyma människa. Man ska inte sänka mer utan hjälpa. Alla har vi vår sorg, alla är vi olika. IVF ÄR JOBBIGT!!!
    Grrrrrr!

    (Jag ska börja trycka upp "Rör inte min IVF-kompis-knappar")
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig och de andra här.. din ventil, dina tankar.. passar det inte sluta läs.. vill också ha libras knapp :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Klart du får skriva det du vill och behöver utan att för den skull få såna kommentarer. Tänk så här, den som skrev det där är nog en avstängd stackars människa som inte kan hantera sin egen sorg och sina besvikelser... kärlek till dig och till den anonyma skickar jag nu, då det faktiskt är lite synd om den. Tänk att dessutom behöva göra sig anonym för att uttrycka sina åsikter...

    SvaraRadera
  5. Men fy vilken jäkla skitkommentar!!! Vad arg jag blev nu! Många kramar till dig!/N

    SvaraRadera
  6. Givetvis är det jättejobbigt att genomgå en IVF! (eller flera) har själv gjort det..... Du har en öppen, allmän blogg och folk kan fritt kommentera. Tyvärr får man räkna med både kommentarer man gillar, och inte gillar när man har valt att ha det så. Försök att moget skaka av dig kommentarer du inte gillar istället för att blåsa upp dem genom att publicera dem igen och få andra läsare att haka på i ett "hatreace" mot Anonym.

    SvaraRadera
  7. Jag hade själv blogg förut och ibland dök det upp kommentarer som gjorde mig ledsen... Gör man sak av dessa kan det trigga "skribenten". Så mitt tips; släpp det, det ÄR lite lurigt att ha en allmän blogg ibland... Folk säger rakt ut vad dem ärligt och osencurerat

    SvaraRadera
  8. .., kommer att tänka på när dem läser dina ord. Hoppas det går bra med allt nu, att det blir nått bra av denna omgång! Annars är det bara... På't igen! Säger en som legat i till det verkligen gick vägen :)

    SvaraRadera
  9. Ojoj. Dramaqueen. Här ska jag INTE kommentera igen. Lycka till med ivf, krämpor och liv i stort. /Anonym

    SvaraRadera
  10. Har aldrig kommenterat förut, men följt länge. Jag tycker din blogg är så galet uppfriskande. Inget gull, inget onödigt gnäll eller annat jobbigt. Du skriver om ditt liv, väldigt bra. Heja dig och fortsätt på samma sätt👍

    SvaraRadera
  11. Man ska aldrig sluta förvånas.
    Det är ju en lätt multiplikation, gillar man inte bloggen och dess innehåll, så slutar man ju läsa!

    Ibland tänker jag att jag kanske borde vara med positiv i bloggen, men då tjänar ju den inte mitt syfte.

    SvaraRadera
  12. Men vad är det för FEL på folk!

    SvaraRadera