fredag 20 juli 2012

Att njuta av livet

Idag ska jag njuta av att jag lever! Njuta av att vara barnlös och fri att bara åka bort utan att behöva tänka på planering av barnvakt och andra praktiska nödvändigheter när man har barn. Idag ska jag njuta av att kvällens sällskap inte har en aning om vad som pågår i mitt och sambons liv. Idag ska jag njuta av musiken som ligger mig så varmt om hjärtat. Idag ska jag på KENT!

Att njuta av livet är något jag ofta glömmer bort att göra. Jag tänker hela tiden framåt, strävar efter förändringar och förbättringar, och i forceringen framåt så glömmer jag bort att leva här och nu. Jag är väl medveten om mitt förhållningssätt och jobbar emot att förändra det, men det är svårt att förändra invanda mönster som legat och grott i hela ens liv. Det ligger väl sammanknutet med min stresskänslighet sedan jag gick in i väggen (blir ledsen av att tänka på hur ung jag var då... alldeles för ung för att hantera allt som hände mig då....). Sedan dess blir jag praktiskt taget stressad av ALLT, och jag är väldigt nära att tippa över kanten ibland eftersom gränsen för hur mycket stress man tål sänks avsevärt när man har stressat sönder sig en gång redan! När jag mår riktigt bra och när jag gör något nytt som distraherar mina tankar så lyckas jag släppa framtiden för ett tag, på semestern exempelvis så mådde jag tidvis väldigt väldigt bra. Framförallt de sista dagarna. I vardagen är det svårare. Men jag kämpar på- kämpar mot ett bättre liv. Ett liv där jag är lycklig oavsett vad som händer.

http://www.youtube.com/watch?v=xiLcw4juIMk

Rushing and racing
and running in circles
Moving so fast, I'm forgetting my purpose
Blur of the traffic is sending me spinning
Getting nowhere

My head and my heart are colliding, chaotic

Pace of the world
I just wish I could stop it
Try to appear like I've got it together
I'm falling apart

Save me

Somebody take my hand, and lead me
Slow me down
Don't let love pass me by
Just show me how
'Cause I'm ready to fall
Slow me down
Don't let me live a lie
Before my life flys by
I need you to slow me down

Sometimes I fear that I might dissapear

In the blur of fast forward I faulter again
Forgetting to breathe, I need to sleep
I'm getting nowhere

All that I've missed I see in the reflection

Passed me while I wasn't paying attention
Tired of rushing, racing and running
I'm falling apart


Tell me

Oh won't you take my hand and lead me
Slow me down
Don't let love pass me by
Just show me how
'Cause I'm ready to fall
Slow me down
Don't let me live a lie
Before my life flys by
I need you to slow me down

Just show me

I need you to slow me down

The noise of the world is getting me caught up

Chasing the clock and I wish I could stop it
Just need to breathe, somebody please
Slow me down

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar