lördag 7 juli 2012

Snart semester

Om några timmar bär det av på semester med min fina sambo! Vi ska hälsa på fina vänner, gå på en liten festival och tälta vid kusten. Semestern kommer avslutas hos sambons familj med ett kalas. Jag ser fram emot att komma bort ett slag, att göra något roligt och ovanligt. Det är bra för oss. Allt som allt är vi borta i en vecka och 2 (?) dagar. Det kanske inte blir några inlägg, eller inte så många i alla fall under den tiden.. Vi får se helt enkelt!! :)

Idag är jag på dag 46 i min menscykel.. Inga tecken på att varken äl eller mens skulle vara på g, samtidigt som jag tycker att jag fått tecken flera gånger som inte visat sig stämma för fem öre.. Helt ärligt så orkar jag knappt bry mig längre. Inte just nu i alla fall. Inte över sommaren när jag måste fokusera på att släppa alla tankar på ivf och framtiden. Jag har slutat föra loggbok om hur jag mår och hur kroppen beter sig för att kartlägga eventuella förändringar som är hormonrelaterade. Vad är det för mening med att hålla koll på mensen när jag ändå inte kan bli gravid OM det mirakulöst nog blev en riktig ägglossning där vi hade sex rätt tidpunkt. Vad är det för mening när vi inte kan få barn naturligt.
Det känns konstigt att släppa kontrollen. Sist jag inte brydde mig om när mensen kom var 4 år sedan... Tiden går fort!! (Ni som just hittat min blogg kanske missat att jag har oregelbunden mens som varierar mellan ca 6-14veckor (!) Troligen pga min pco).

Nåväl, semestern ska bli ett härligt avbryt från vardagen. Hoppas alla ni fina läsare mår bra:) fortsätt gärna att kommentera, det gör mig så glad.

Kram på er

Ps! Jag har inte glömt bort er som kommenterar. Jag ska svara så snart jag har en minut över :)

1 kommentar:

  1. styrke kram till dig :) försök att njuta av sommaren, så ska du nog se att både mens å ägglossning kommer så småningom

    SvaraRadera