måndag 30 juli 2012

Tid till uppstartsmöte

Äntligen har vi en tid för ivf-möte! Det lönar sig att ringa och prata med sköterskorna :) Den 28e augusti ska vi träffa läkare för information om icsi och sedan barnmorska för att lära oss/mig sprutteknik. Känns skönt att äntligen ha ett datum att se fram emot!!! Dessutom ska vi få en ny läkare (puh) eftersom den vi hade tidigare inte längre är kvar. Hon var tydligen ST-läkare under utbildning. Det känns jätteskönt eftersom vi blev så dåligt bemötta av ST-läkaren när vi var där sist. Man behöver en trygg och empatisk läkare när det kommer till så känslofyllda saker som fertilitet...

69 dagar sedan förra mensen... Herregud va trött jag blir på att kroppen inte fungerar. Nu surrar även tankarna kring ivf:en och vad som är bästa sättet att sätta igång behandlingen snabbast möjligt. Jag har ju egentligen ingen aning om hur pass långt efter infomötet som läkarna vill att vi ska starta, men personligen vill jag ju starta direkt. Vad är bäst tror ni? Att framkalla mensen nu med provera så att den kommer ca 2 veckor innan infomötet? Eller ska jag avvakta? Ska jag chansa på att jag kanske inte får mens innan mötet? (en månad kvar) Vad hade ni gjort? Jag har läst en massa om behandlingstid och vad jag förstår så börjar vissa på cykeldag 21 och andra på dag 2. Kan någon förklara skillnaden för mig? Jag blir inte klok på hur det ligger till.

2 kommentarer:

  1. Härligt med datum, då känns det enklare på nåt sätt! Jag håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! Ja visst blir det lättare att se slutet (eller början snarare) när man har ett datum att gå efter.

    Jag läste på din blogg att det blir uppskjutet för er med sprutstart. Va tråkigt, och jobbigt... Jag håller alla mina två tummar och 10 tår för att det drar igång snart för er :)

    SvaraRadera