lördag 3 maj 2014

Del 1- Mitt fjärde missfall, v.6 (5+2)

Jag har fått mitt fjärde missfall idag! Livet känns minst sagt orättvist och väldigt smärtsamt...

Jag förstår om ni blir förvirrade nu, för jag har inte ens berättat att jag varit gravid, men det har jag varit, och det har varit så svårt att inte skrika ut nyheten här på bloggen. (Varför jag inte berättat får bli en annan del, i ett inlägg då jag har mer kraft att beskriva mina senaste månader.)

Ja, i morse vaknade jag upp som gravid i v.5+2, och nu går jag och lägger mig med smärta i kropp och själ efter förlusten av vårt fjärde lilla liv som aldrig fick stanna särskilt länge i mammas livmoder. Graviditeten var ett resultat av ett FET med ett 5dagars-embryo som återfördes den 14e april. Mitt svåra beslut (paus vs. nya försök) här på våren blev alltså att göra ett nytt frysförsök, och tyvärr gav det oss ytterligare djupa sår att bära på i resten av våra liv.

Jag orkar faktiskt inte skriva mer just idag för det har varit en hård, krävande och smärtsam dag, men självklart ska jag berätta mer de närmaste dagarna.

Men jag kan ändå avsluta med att säga att ensam inte är lika stark som en gemenskap. Jag behöver er... Jag behöver stöd.

17 kommentarer:

  1. Har precis skrivit en kommentar till dig och kände mig så oerhört tacksam för ditt underbara stöd, uppdaterar min läslista och ser dit inlägg. Hela magen knyter sig och tårarna börjar komma.

    Hittar inga ord som hjälper eller som kan trösta, kan bara säga att det är verkligen inte rättvist! Hur mycket ska du/ni tvingas uppleva.

    Skickar varma kramar och lånar ut en axel att gråta mot och öron som lyssnar på alla de svordomar som kan behöva komma ut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nää!! Blir så ledsen för din skull! Jag skickar massor av kramar till dig

    /fiffig

    SvaraRadera
  3. Jag hoppades så när jag läste att du mådde illa. Men inte på detta! Blir så otroligt ledsen för er skull, skickar allt stöd och all styrka jag kan. Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Fy vad taskigt och jobbigt. Vilket skit :( all styrka och många kramar till er

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fruktansvärt orättvist! Skickar alla styrkekramar som bara går över nätet. Kram

    SvaraRadera
  6. Usch! Jag är så hemskt ledsen för er skull! Livet är verkligen inte rättvist och jag hoppas med hela mitt väsen att ni slipper uppleva det här igen. Jag bara önskar att ...ja, jag hade makten att ge er vad ni villa ha!
    Stor, stor kram

    SvaraRadera
  7. Usch. :-( Mängder av kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Åh nej vännen! Jag tänkte så många ggr på att du aldrig skrev i klartext vart beslutet hamnade men jag antog att du ville ha paus och att ni därför tog paus. Ursäkta mitt antagande!

    Det är bara inte rimligt att ni behöver gå igenom detta igen. Det gör mig så ont och jag önskar innerligt att det vore annorlunda. Jag önskar att vi kunde snabbspola tiden till den tid och plats då ni äntligen nått ert mål. Och att ni kunde få en glimt av framtiden lycka, för sådan måste komma efter all olycka..

    Tusen kramar <3

    SvaraRadera
  9. Så ledsen när jag läser detta. Kan inte föreställa mig vad ni går igenom just nu. Tänker på er...
    stor kram

    SvaraRadera
  10. Så ledsen jag blir. Sänder många varma Styrke och tröstkramar till er!! Jag vet hur svårt och smärtsamt det. Vi har haft tre misslyckade ivf-försök. Vi planerar göra ett nytt FET i juni. Det är så smärtsamt att tro och hoppas och sedan få ett negativt gravtest. Kram Maja

    SvaraRadera
  11. Men hjärtat då!!! Vad jag lider med dig, önskar så att vi hade kunnat stötta dig genom hela processen. Men jag tänker på dig enormt och sänder enorma kramar till dig. Kram Janet (iter ad a familia).

    SvaraRadera
  12. Snubblade just över din blogg och har läst runt. Jag beklagar alla dina missfall men vet du vad det bästa är? Det finns massor med att göra :-)
    Av dIna beskrivningar så har du sannolikt immunologiska problem och ni har autoimmunitet i släkten. Din kropp kommer att fortsätta stöta bort embryon om du inte får rätt behandling och den behandlingen finns!
    Börja med att köpa Is your body babyfriendly för att förstå sammanhanget. Kontakta sedan Life Clinic i Aten, Dr Gorgy i London eller Dr Braverman i New York. Med en individanpassad immunologisk behandling så kommer du med goda chanser att vara gravid innan årets slut och dessutom fullfölja graviditeten och föda ett levande barn. Så ge inte upp! Läs reproduktionsimmunologi. Det har visat sig fungera bäst på kvinnor som trots allt blir gravida än infertila. Ge det en chans! Lycka till @-}--

    SvaraRadera
  13. Så otroligt ledsen för er skull. :-( Tänker på er och sänder massor av styrka och positiv energi.

    SvaraRadera
  14. Gumman vad ledsen jag blir att läsa detta :( Skickar massor av styrkekramar!!

    SvaraRadera
  15. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är så hemskt orättvist. Jag är så ledsen för er förlust, för alla era förluster.

    SvaraRadera
  16. Tänker på dig. Önskar jag kunde hjälpa er på något sätt.

    SvaraRadera
  17. Vad ledsen jag blev för er skull, igen. :(((
    Många kramar

    SvaraRadera