tisdag 6 maj 2014

Del 2- Cytotec för att snabba på missfallet

Det blir en ganska kort uppdatering i denna del, för jag är så utmattad och sliten att jag har svårt att hålla i telefonen. Men jag vill uppdatera er om hur jag mår, för jag vet att det är många som undrar.

I helgen har jag haft extremt ont, och trots värmekudde och dubbla citodon+Ipren var sjätte timma hela dygnen så har jag ändå varit på vippen att åka in akut. Det har varit hemskt!! Och samtidigt så har jag knappt blött sedan själva missfallet på fredagen, så det har definitivt varit klumpar som suttit fast.

Av den anledningen fick jag cytotec idag. Den medicinen används vid avbrutna graviditeter/ missed abortions, och förhoppningsvis ska det hjälpa mig att få ut det sista som ger mig så fasansfulla kramper. Jag tog 4st för ungefär 4 timmar sedan, men det hjälpte inte att få igång blödningen så jag fick ta två till ganska nyss. Det krampar, men ännu blöder jag bara när jag går på toaletten. Av ren utmattning somnade jag i soffan här på eftermiddagen, och mer sömn behövs i det här tillståndet. Jag märker hur trött och trög min hjärna är, och jag har lika svårt att komma ihåg ord och namn som att få ihop hela meningar eller minnas vad jag sa för fem minuter sedan. Det är ordentlig utmattning i kombination med alldeles för starka smärtstillande, och säkert en massa undertryckt sorg som ännu inte kommit fram. Men tillräckligt för att stundtals skämmas över mitt otydliga språk, och att skrämmas över gröten i hjärnan. Men å andra sidan är jag ju inte ute bland folk nu, så det är väl mest jag och mannen som märker det.

Jag har mycket att berätta, men är alldeles för trött just nu. Jag önskar att det ska vara över snart, men med min vanliga tur så lär det säkert dröja..

Kram och varma tack för ert stöd <3

5 kommentarer:

  1. Hemsk läsning, att ni ska behöva gå igenom allt detta ännu en gång. Ta hand om er! Kram

    SvaraRadera
  2. Styrke och tröstkramar!! Hoppas du snart mår bättre! Tänker på dig! Livet är inte rättvist 3<3<3 Maja

    SvaraRadera
  3. Att ens tänka på vad ni går igenom nu gör mig så ont! Jag gnäller över ivf som inte tar sig medan ni får upprepade missfall som är så mycket värre än mina minus! Sänder kramar i massor till er! Kram

    SvaraRadera
  4. Stackare! Du borde få något starkare mot smärtan. Hoppas det känns bättre idag! Kram

    SvaraRadera
  5. Usch! Jag har inga ord som hjälper men jag tänker på er och hoppas med allt jag har att det blir bättre snart! Stor, stor kram!

    SvaraRadera