söndag 25 maj 2014

Mors dag - för oss som lider

För många är det här en lycklig dag. En hyllning till mödrar och livet. Men för en del av oss är våra mödraskap inte synliga, och bor bara i våra hjärtan. Vi får själva inte bli mödrar och har därför under dagen en tagg i hjärtat av längtan- en tagg som river och sliter upp sår som ännu är långt ifrån läkta. Idag går mina tankar till alla som inte får bli föräldrar. .

För andra så har mödrar ryckts ifrån dem, och saknaden efter en mamma kan vara en av de djupaste sorger en människa behöver utstå. Mors dag kan vara en av årets tuffaste dagar även för dessa människor. Idag går därför mina tankar till alla som förlorat sin kära mor, eller någon annan förälder.

Idag går också mina tankar till alla mödrar som fått utstå stora prövningar och uppoffringar på grund av sina mödraskap. De som fick kämpa i flera år innan barnet kom, de som blev sjuka eller fick kroniska smärtor efter graviditeten, eller de som fick ett barn med stora hälsoproblem- och därför levt med oro för barnets liv i hela barnets levnad. Er tänker jag också på idag.

Idag tänker jag också på alla änglamammor. <3 Här stakar sig orden i mitt huvud och tårarna börjar rinna. Det finns inga ord för vad ni behövt utstå.. Idag sitter era små änglar och klappar er kärleksfullt på huvudet för att ni ska orka er genom dagen. Mina tankar är med er..

<3

Idag ska jag tända ljus i kyrkan. Jag tänder det för mina fyra små småttingar som inte kunde stanna hos oss, och för att vi någon gång ska kunna fira denna dag med genuin glädje i hjärtat. Jag tänder det för alla er som längtar, och som på ett eller annat sätt lider av denna dag. Jag tänder ljuset för alla saknar, hoppas, sörjer och gläds. Om min tankekraft hade räckt till så hade ni alla haft en dag av lycka idag...

4 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg, du sätter ord på hur jag känner mig! Det är som om jag skulle skrivit samma inlägg på min blogg! Jag tänker på dig som oxå är ängla mamma! Vi får trösta varandra! Kram på dig gumman!

    SvaraRadera
  2. Aldrig läst. Om någon som är så stark och klarar av att leva vidare efter alla hårda prövningar!
    Vet så väl hur det känns....
    Massa styrkekramar

    SvaraRadera
  3. Har läst din resa. Hur gör man när man outtalat försöka bli gravid? Är det särskild metod om det finn problem?

    SvaraRadera