fredag 17 augusti 2012

"Göra-barn-sex"

Igår på eftermiddagen började jag bli sjuk. Jag fick feber, vansinnigt ont i hela kroppen, och var sådär fasligt illamående. Krampen/ ilningarna i låren var som vanligt värst. Jag förstår inte vad de beror på!!!

Hur som helst så lade vi oss ganska sent efter att vi hade sett en film. När jag tog av mig bh:n kände jag hur ömma och känsliga bröstvårtorna var, och blev plötsligt medveten om hur känslig min mage var för beröring. Fan också, är det idag som ägglossningen sker? Inte helgen som passerat?? Sjuk, trött och öm i hela kroppen var det bara att ha sex. Ingen av oss hade varken ork eller lust egentligen. Typiskt "göra-barn-sex"!!

(Som jag sagt tidigare så har vi inga förhoppningar på att kunna bli gravida naturligt, för vi har fått höra att det skulle vara ett mirakel, men att låta ägglossningen passera utan att ge det en chans kommer inte på fråga.)

"Göra-barn-sex" kan vara en stor påfrestning för såväl sexlivet som förhållandet. När vi fortfarande hade "göra-barn-sex" månad efter månad så var det inte alltid lätt att hitta lusten. Särskilt inte med långa menscykler som gjorde att dessa perioder blev väldigt långa.. För långa. Jag hade nog svårast. Mina slemhinnor blev irriterade och torra och jag hade ofta ont vid sex. Troligen en ond cirkel som bara blev värre när man inte kunde göra uppehåll. Att jag har mått så dåligt av alla hormonpreparat (pergotime och provera) har ju inte gjort saken lättare heller.

För att inte låta "göra-barn-sexet" slita på förhållandet så tror jag att kommunikation mellan parterna är det absolut viktigaste. Är snabbisar det enda du pallar under den där tiden? Säg då det till din partner! Behöver du ett långt förspel innan, eller är det viktigaste att ni hittar på nya saker och är innovativa i sängen för att du ska stå ut? Säg det till din partner! Det kanske känns konstigt att prata om, men det är viktigt att förstå varandra, att ge och ta, och att lyssna på varandras behov.

Har ni några tips på hur ni gjort "göra-barn-sexet" mer kravlöst? Kommentera gärna, för det kanske kan hjälpa någon som är mitt inne i det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar