söndag 19 augusti 2012

"Uppdrag pappa"

Jag älskar att gå på loppis och second hand butiker. När jag besökte röda korset nu i veckan med en kompis så blev vi ståendes länge vid bokhyllorna. Först fick jag syn på en bok med titeln adoption. Jag höll i den länge och övervägde om jag skulle köpa den, men lade efter mycket eftertanke tillbaka den eftersom vi inte är där än. Vid adoption alltså.  Det kommer att vara en lång väg och åtminstone två år kvar innan adoption skulle vara aktuellt för oss. Jag kikade runt lite mer och hittade av en slump en bok kallad "uppdrag pappa". Jag drog med fingrarna efter bokens rygg medan jag fantiserade om den dag då jag kan köpa en sådan bok utan att känna mig skyldig. Som en hycklare. Den dag då jag har en bebis i magen och inte bara går och trånar efter att bli gravid. Jag har redan boken "uppdrag mamma på mitt nattygsbord som jag köpte en dag för säkert ett år sedan, och varje gång jag ser boken får jag en ilande klump i magen. Jag vill också vara mamma. Jag kommer att bli mamma, men helst av allt hade jag velat vara det redan för flera år sedan..

Dagen har varit bra. Jag träffade en nära väninna som jag inte träffar så ofta men som är en av mina bästa vänner ändå. Vi är så lika varandra i värderingar, tankesätt och vårat sätt att vara, och när vi sitter tillsammans och pratar om allt mellan himmel och jord så känner man sig så otroligt förstådd. Sådär djup förståelse, och möjlighet att relatera till varandras erfarenheter. Det förvånar mig fortfarande att vi är så lika. Det är underbart! Jag berättade allt för henne och hon tyckte att livet sätts i nytt perspektiv av att höra vad vissa måste gå igenom. Hon har så rätt! Livet tar en ny form, problem prioriteras annorlunda, och allt som varit så viktigt förr är inte längre lika viktigt. Hon har själv tankar att bära på som oroar, saker som sätter ytterligare nya perspektiv på livet. Vi är båda väldigt medvetna om att vi genomgår en förändring, men förändringen är till det bättre.

Jag är glad över att ha så fina vänner i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar