torsdag 2 april 2015

Älskade, hatade intuition...

...jag hoppas att du har fel idag. Du käre intuition. Jag hoppas att känslan är felaktig. Och jag hoppas att det rosa som jag fann i trosorna när jag vaknade kommer vara betydelselöst.

Att det är dagen D, missfallsdagen gör detta till en bisarr dag. Att vakna med blod (isch) och redan på kvällen känt sig febrig och haft känslan av att kroppen är i krig, just idag... Det är en bisarr dag. Timme efter timme. Minut för minut. Ett andetag i taget. "In ut. In ut." "Glöm inte att fokusera på glädjande tankar om adoption istället". "Andas- in, ut. In, ut". "Det finns inget mer att göra- det KAN hända. Men du kan inte stoppa det.". "In, ut. In ut".



6 kommentarer:

  1. Har också gjort ÄD och blödde till och från fram till v.9. Trodde aldrig att det skulle kunna finnas nån kvar därinne men det gjorde det. Det är oerhört påfrestande med blod när det är det sista man vill se. Håller tummarna för er. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jakteneftertotallycka3 april 2015 kl. 17:50

      Skönt att det gjorde det för dig! Grattis :) Jag hoppas att det blir likadant för mig såklart...

      Men jag blöder fortfarande, så det är svårt att tro. Tack för tumhållningen <3 kram!

      Radera
  2. Stort, stor kram! Jag hoppas ni kan njuta av påsken och ledigheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jakteneftertotallycka3 april 2015 kl. 17:51

      Tack fina du <3 Jag önskar detsamma för er!!! Massa kramar

      Radera
  3. När jag var gravid med min son stänkeblödde jag lite grann nästan varje dag ända fram till vecka 13. Det började i vecka 6 och jag blev jätteorolig. När jag ringde till BM så frågade hon hur det såg ut och förklarade om det var ljust så är det färskt blod som kommer långt nerifrån och då kan det var brustna blodkärl. Inget farligt och helt normalt. Jag blev gravid "normal". Tänkte bara dela med mig och skriva att det där kan faktiskt vara helt normalt. Håller tummarna för dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jakteneftertotallycka3 april 2015 kl. 17:55

      Tack Emma, så fint att du delar med dig! Jag vet att det kan vara normalt, men det är svårt att tro just det när man har så många missfall i bagaget med precis samma introduktion. Stänkblödande som tillslut blir störtblödning. Och i och med att jag även har mensvärk, ont i ryggen, är rumlig i magen, kissnödig och febrig (precis som tidigare gånger) så är det svårt att tro något gott. Hoppas gör jag dock fortfarande. Att jag som du normalblöder.
      Tack för tumhållningen! Kram

      Radera