torsdag 12 december 2013

Snabb uppdatering, ruvardag 3

Här blir det en ytterst kort uppdatering för jag har fortfarande influensa och är helt däckad... Igår värkte kroppen så mycket att jag började gråta av förtvivlan. Jag mår lika kasst idag, och jag har knappt styrka att stå på benen. Har varit nära att svimma ett par gånger, och har därför mer eller mindre låtit bli att lämna soffan mer än vid toabesök. Maken är också hemma, sjuk, och det har känts väldigt skönt med sällskapet.

Det hela känns väldigt frustrerande, för samtidigt som jag är influensasjuk så går jag och känner efter hela tiden om jag känner något annorlunda som beror på ruvningen. Givetvis är det helt omöjligt att veta vad som är vad när jag har så ont i kroppen av andra skäl, men ändå funderar man ju. Det är så sjukt tidigt, men jag känner tydligt av fogarna på höger baksida. Om det nu är influensavärk (alltså bara ledvärk) eller för att jag äter östrogen och progesteron, eller att den lilla har fäst är omöjligt att veta. Man blir rädd för att hoppas för mycket, och ska man lita på statistik så borde jag inte lyckas bli gravid den här gången. I övrigt så rumlar det ständigt i magen (gasig och kluckande), och mensvärk kommer och går. På kvällarna mår jag illa. Det brukar jag göra av progesteronet... Brösten är helt normala so far..

25mg prednisolon har jag tagit varje dag från FET och de här tre ruvardagarna. Inte konstigt att jag är sjuk.. Imorgon tänker jag sänka till 20mg i några dagar och sen kanske sänka ytterligare. Vill fanimej bli frisk nu!!!!!!! Tack.. Hur har ni som ätit prednisolon gjort med sänkning?

Lilla Theodor, jag hoppas du fastnat, och att du inte missgynnas av att jag är sjuk.



(Bilden är på den fina kyrkan min granne byggt till mig när jag var pytteliten.. Den står uppe varje jul och bringar julstämning i sovrummet).

3 kommentarer:

  1. Om du tar 15 mg prednisolon så täcker du upp bra! De rek. att man tar det fram till vecka 12 ungefär, helst lite längre. Men jag hoppas så att du kan få trombyl och fragmin om du blir gravid för det finns ju många läkare nu som ser att det kan finnas en möjlighet att stoppa missfall med hjälp av Trombyl och fragmin! Läkarna på den klinik där jag går talar om detta!

    Krya på dig!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara önska krya på dig! Massa kramar

    SvaraRadera