onsdag 6 juni 2012

Finns inga ord

Har inte sovit många timmar i natt. Vaknade kl 3 av att jag drömde om ivf och att jag låg och pressade båda händerna hårt mot magen. (Nästan varje natt händer det, att jag ligger och trycker på magen.. Måste vara kopplad till mitt undermedvetna och viljan att det ska ligga något i magen). Men just i natt gjorde det ju ont eftersom operationssåren bara är en vecka gamla. Bara de inte sprack!?!? Hur som helst så kunde jag inte sova så jag la mig i soffan ute i vardagsrummet där jag äntligen lyckades somna runt halv 7. Så 3+2,5 timmes sömn, känns inte helt okej när jag är så nedrans förkyld. Får räkna med tokond mage, värre förkylning och huvudvärk idag då, så blir det alltid när jag inte sovit ordentligt.

Idag fyller min mamma. Hon ska inte firas idag utan det blir kanske nästa helg istället. Känns tråkigt att inte träffa henne idag, men vi ska iaf ut till sambons mamma istället. Är nog bra att få prata med någon idag..

Det är också min och sambons årsdag idag.. 4 år tillsammans. Känns så mycket längre eftersom vi var nära vänner innan. Hade läget varit annorlunda hade vi firat, men efter beskedet igår så får vi nog fokusera på att överleva.





2 kommentarer:

  1. Hej hittade din blogg via familjeliv...
    Går igenom samma sak som du nu, inte riktigt samma, men väntar på IVF. Det är jobbigt med alla dessa drömmar! På dagen kan man tänka på annat och inte bli så besatt av tanken på barn och hela den apparaten, men i drömmarnas värld!!! Jag drömmer att jag föder barn och ammar barn, bara för att vakna och bli ledsen över att det bara var en dröm!

    Hoppas du fick sova bättre i natt! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!
    Tack så mycket för att du kommenterat, det betyder mycket att veta att andra människor är i liknande situationer (även om det är en situation som man inte ens önskar sin värsta fiende). Jag kikade in på din blogg och såg att ni också försökt länge och att ni väntar på kallelse till IVF. Vi kanske ska försöka följa varandra och ge peppning i den psykiskt påfrestande processen vi står inför. Det är bra att ha någon som vet hur jobbigt all känns.
    Ja drömmarna är jobbiga! Men jag är lika besatt av alla tankar på dagen som på natten tyvärr.. oavsett hur sysselsatt jag är så lyckas jag inte släppa dem.
    Ska fortsätta läsa din blogg! Önskar er all lycka!

    SvaraRadera