lördag 16 juni 2012

Magen..

Ja, det är väl ingen hemlighet att min mage börjat jävlas med mig igen.. Efter operationen var smärtorna borta ett tag, ersattes av träningsvärken och ont efter operationen istället. Men så fort gasen försvann ur magen började jag få mina extrema smärtattacker tillbaka :( Bäst beskrivet känns det som jag blir knivhuggen i magen. Nu får jag dessutom ont när jag äter vilket jag har varit fri från under en lång period... Tung mat som kött och feta såser är värst just nu och jag får sån halsbränna när jag äter att jag misstänker magkatarr igen, för det har varit på gång hela våren. Troligen pga alla mediciner jag tvingats proppa i mig. Efter maten tar det bara några minuter innan jag har så ont att jag knappt kan stå upp. Vet aldrig i förväg hur ont jag kommer ha under dagarna, hur magen reagerar av mat, eller ens om jag klarar av en promenad eller måste ligga i soffläge dagen igenom :(

Varje dag vaknar jag av att magen smärtar och att jag just drömt mardrömmar, eller drömmar där jag är fruktansvärt stressad. Trots att jag fysiskt sett tar det lugnt och vilar mycket så är mitt inre väldigt stressat... Psyket klarar inte av väntan. Tålamod är inte min starka sida.

Men just nu kan jag dock köpa läkarnas tidigare resonemang om att stress gör allt värre. För så känslomässigt stressad som jag är inombords nu måste ju påverka kroppen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar