onsdag 20 februari 2013

Äggplock IVF (ICSI) tre.

Då var detta äggplock färdigt... Det gjorde ont som satan (värre än de första två gångerna), och dessutom så var detta äggplock väldigt krävande rent känslomässigt att genomföra eftersom jag har svårt att vara hoppfull.

Vi var först ut idag och allt flöt på snabbt och effektivt. Jag fick lugnande (stesolid) och rätt mycket morfin under själva plocket, men ändå var jag hyfsat klar i huvudet redan en halvtimme senare då vi fick in lappen med äggresultatet. 8 ägg fick de ut ifrån mina dryga 16 äggblåsor. Det är bäst hittills, så på så sätt så känns denna behandlingen bättre. MEN, jag vågar inte ropa hej än eftersom äggen likaväl kan vara omogna. Ja menar, det är ju så det varit tidigare, så det är inte lätt att tro att det skulle vara någon skillnad nu.

Imorgon så kommer jag och kära fästmannen att åka till sjukhuset och träffa en läkare för att få besked om vad som hänt med äggen under natten. Vi bestämde oss för att be om ett muntligt besked (face to face) på en given läkartid eftersom vi anser att det ger oss mindre oro då vi slipper gå och analysera hela dagen varför telefonen inte ringer i tid. Dessutom har vi chans att omedelbart prata med läkaren om hur vi går vidare i framtiden om vi får samma negativa resultat som de första gångerna. Detta är alltså inte ett normalt tillvägagångssätt på kliniken. Men de var vänliga nog att ta vår jobbiga bakgrund i beaktning och gav oss en tid med läkare A. Imorgon förmiddag får vi alltså domen.. eller ett glädjebesked. Vi hoppas såklart på det sistnämnda. Snälla, håll era tummar för oss... Det lär vi behöva.

Någon gång borde det väl vara vår tur att få ett embryo tillbaka..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar