fredag 16 augusti 2013

ord att hålla fast vid

När en av våra bästa vänner fick reda på vår bilolycka så sa han något väldigt fint till min man. Jag minns inte ordagrant, men ungefär såhär:
"Ja, om ni nu hade dött i bilolyckan, då hade bröllopet varit den största och finaste händelsen i era liv. Det största ni fick vara med om. Men eftersom ni inte dog betyder det att bröllopet inte var störst eftersom det kommer att komma ännu större händelser i våra liv i framtiden." (Syftning till barn alltså).
Mannen min fick ett inre lugn av sin väns ord och en slags säkerhet.
"Ja... Så blir det," säger han och ler.
Likaså jag håller fast vid orden som en slags trygghet.

Faktum är att jag redan under själva bilolyckan hann tänka att vi inte fick dö eftersom vi inte fått barn än... Jag måste få uppleva mina älskade barn innan jag dör, tänkte jag när jag snurrade runt där med bilden på den dyblöta 120-vägen.

Tänk att vi faktiskt fick den chansen.... Vår andra chans! Jag är så tacksam för att vi lever.



8 kommentarer:

  1. Den stora dagen kommer! Har läst tillbaka lite i din blogg, vilken oerhört hemsk olycka ni var med om. Så lättad att läsa att det gick bra! Har även läst hur ni kämpat! Känner igen mig så mycket i dina känslobeskrivningar!

    Önskar dig all lycka nu med nästa IVF/ICSI!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du! Ett svar väntar nu på din egen blogg ;)
      Kram!!
      Jakteneftertotallycka

      Radera
  2. Helt underbart tänk :)

    www.somniafilios.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det ;)

      /Jakteneftertotallycka

      Radera
  3. Tänk att vissa människor har förmågan att uttrycka sig så bra. Det är inte lätt att säga något sånt utan att ev misstolkas eller att det blir fel....vilken fin vän. :-)

    SvaraRadera
  4. Så väldigt fint sagt av er vän:) Naturligtvis ska ni få uppleva det han syftade till:)
    Kram!

    SvaraRadera