tisdag 27 augusti 2013

Spraydag 16..

...och första migränfria dagen sedan i lördags. (Än så länge i alla fall).

Fast dagen har väl inte direkt varit så bra ändå. I alla fall inte förmiddagen då jag var på möte med universitetets ansvariga professor för c-uppsatserna. Jag anser att jag har MER ÄN GODA skäl att få skriva uppsatsen ensam med tanke på min medicinska situation. Han var tveksam och sa att han måste diskutera med dina kollegor och chefer. Han menar att de är hårda och inte vill göra undantag. Fasen va hemskt det är att tvingas sitta och böna och be, och att överhuvudtaget vara tvungen att blotta vår privata historia. Orden liksom fastnade i halsen och jag bröt ut i tårar. Det kändes som att jag inte fick ut vad jag ville, och jag är såklart livrädd att de kommer att neka mig- för då är jag orolig för att historien upprepar sig.. Att jag får hoppa av igen. Och då blir det nog ingen examen. Hemska tanke...

Skiiiiiiit!

Imorgon får jag svar på blodprovet de tog idag på kliniken. Om de inte ringer under dagen så är jag nedreglerad, som planerat. Hoppas hoppas!

3 kommentarer:

  1. Men vad är det för knasigt universitet du studerar på? Jag har aldrig hört att att man ska skriva C-uppsatser ihop (ehhh... självständigt arbete, kanske...?) eller att det är problem att fixa en individuell studieplan om skäl finns. Stå på dig! De flesta universitet och högskolor har en aktiv studentkår eller liknande som bevakar studenternas intressen. Ta kontakt med dem! Om du blir hindrad att slutföra dina studier p.g.a. medicinska behandlingar som dina lärare inte kan (vill) ta hänsyn till, så har du blivit diskriminerad (speciellt om "hänsynen" är något så enkelt som anpassad studietakt). Och det är faktiskt totalförbjudet.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte tänka mig att det ska vara några problem att få skriva ensam. Lycka till i alla fall:)

    Hoppas du har blivit en riktig klimakteriekärring nu så att blodprovet är bra:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad knepigt och vilken blottande situation som dessutom sedan ska bedömas vara giltig eller ej. Nej fy! Ibland orkar man bara inte ta tag i allt men det kanske finns någon elevrepresentant? Du måste väl förstås berätta historien igen då.. Åh! Önskar att jag kunde vara med och kriga för dig!

    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera