torsdag 29 augusti 2013

Oro och mardrömmar

Den senaste veckan har jag drömt mardrömmar varje natt. obehagliga upplevelser om mord, bil- och flygplansolyckor, och den klassiska jakten där jag hotas till livet och tvingas fly fast benen inte klarar att springa. Om en vind jag envist återkommer till trots att jag aldrig sett den på riktigt, och en höööög glastrappa på en flygplats som alltid skrämmer skiten ur mig (inte heller den har jag sett på riktigt). Ofta vaknar jag om natten i panik. Som just i natt då drömmen involverade panikartad hemlig flykt på en flygplats. Panik, ångest och svårt att andas. Till och med mannen märkte hur jag vände och vred mig som en mask i natt. Synarelan?

Utöver drömmarna har jag problem med nattliga svettningar. Var och varannan natt vaknar jag dyngsur, med genomvåta lakan och täcke. Det är så obehagligt. Vanligtvis har jag bara så i några dagar innan mensen och första mensdagarna. Men nu har jag ju tagit synarela så det måste vara därför det fortsatt. Klimakteriekossa som sagt. Hur som helst blir sömnen om nätterna orolig, och blir säkert en bidragande faktor till huvudvärken. Idag vaknade jag och kände att det blir en tuff dag. Vi får hoppas att det blir mildare huvudvärk än i helgen och början av veckan i alla fall. Då är jag nöjd. För idag har jag bestämt mig för att virka lite. Har haft lust att virka i flera dagar, så idag ska jag köpa en ny virknål och sätta igång :)

Ikväll börjar behandlingens del 2- sprutorna. (Skräckblandad förtjusning som vanligt...)

1 kommentar:

  1. Jag drömmer också väldigt intensivt just nu. Allt känns så verkligt. Lycka till med sprutorna. :)
    Kram
    Libra

    SvaraRadera