söndag 24 november 2013

Femaneststart!

I lördags kom mensen. Eller gjorde den det?!? Jag fattar inte vad som pågår. Det enda som kommer ut är lite gammalt blod, och små tunna strimmor av färskt blod på tampongen. Jag brukar blöda massor på en gång, men nu kommer inte ens en droppe blod, eller ens lite "rosa färg" när jag torkar mig, det är helt torrt om man (ursäkta graden av närgångenhet) inte sticker in fingret. Och inte har jag mina normala "mensbröst" och mensvärk. Bara de klassiska 3 mensfinnarna på kinderna. Något är ju helt galet!! Jag tog ju min sista tablett primolut-nor i onsdags kväll, och tre dagar senare kom första tecknet på blödning, så jag började naturligtvis med femanest för att bygga upp slemhinnan innan nästa FET. So far, so good. Men nu veti fan hur det här ska gå. Något är ju fel efter missfallet. Jag blir naturligtvis rädd för att detta ska sabba vår återföring. Om jag inte först blöder ut slemhinnan nu, så blir det väl helt fel?!

Imorgon ska jag ringa kliniken och höra vad de tror. Har som sagt aldrig varit med om liknande, och vet inte ens om jag kan kalla det mens när det inte kommer igång som vanligt. Kanske finns det folk som alltid har såhär vid sin mens, men jag har det sannerligen inte.

Typiskt att det alltid ska finnas något att oroa sig för!

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas du fått svar idag från kliniken. Att inte veta vad som är fel tär på en så mycket. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jakteneftertotallycka26 november 2013 kl. 20:03

      Tack, ja visst gör det! Tyvärr fick jag inte mycket till svar, men det är bara att hoppas nu att det här inte ställer till något. Nu kommer ju rött blod åtminstone, även om det är väldigt lite. Tror verkligen att missfallet ställt till det. Kram på dig

      Radera
  2. Fick du något svar idag? Kram
    HTTP://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, ett mycket vagt sådant. Hon sa bara att det är omöjligt att veta hur det kommer gå, men jag fick tid för ultraljud på måndag. Jag hoppas innerligt att det ser bra ut då. Snart måste det vara dags för återföring för dig nu ju?! :)

      Radera