måndag 15 april 2013

Äggplock ivf 4 färdigt

Äggplocket gick bra idag. Jag fällde inte en endaste tår även fast det gjorde brutalt ont på vänster äggstock, så jag är rätt stolt över mig själv. Jag som är så blödig.. 7 ägg fick de ut! (Hade väl ca 18 medelstora blåsor varav drygt 4 st mätte ca 20mm.--> Fortfarande många tomma blåsor alltså).
Så nu är det bara att hålla tummarna för att äggen för det första är mogna, och för det andra att de blir befruktade av donatorns simmare. Snälla håll era tummar för oss också! Det behöver vi verkligen!!

Jag känner inte att jag kan vara lugn och nöjd över antalet ägg än, för vi vet ju inget om kvaliteten förrän imorgon. Jag vet inte hur jag ska klara ett fjärde besked om noll befruktningar. Då är jag nog helt infertil... Jag är rädd att jag kommer krascha totalt om beskedet imorgon är negativt...

4 kommentarer:

  1. Håller mina tummar för dig!!

    Villbli3.bloggplatsen.se
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!!!! Det lär behövas.
      Kram kram
      /jakteneftertotallycka

      Radera
  2. Håller min tumme hårt! /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack för det!!!! :)
      Kram /jakteneftertotallycka

      Radera