torsdag 18 april 2013

Ruvardag 1

Fy, jag mår allt utom bra.....fysiskt alltså. Har galet ont i såväl äggstockar som livmoder, och kämpar emot ett överväldigande och ständigt ihållande illamående. Att kissa är en ren plåga eftersom allt är så ömt och svullet, några tårar har till och med krypit fram emellanåt. Tycker även att andningen är något ansträngd, men det kan ju också bero på nervositeten antar jag.. Jag har nämligen en tendens att andas "högt uppe" när jag blir stressad eller känner oro, och då kan det kännas ansträngt. Försökte i eftermiddags gå en 5 min promenad till stan, men benen bar mig knappt, känner mig svag.

Igår vid återföringen sa läkaren att hon inte kunde se någon betydande vätska omkring livmodern, men smärtan slog å andra sidan till i natt.. Ah, jag vet inte... Har någon mer upplevd ökad smärta efter återföring? Är det pga progesteronet? Detta är ju min första ruvarperiod, så jag måste verkligen fråga. Jag är ju bara på ruvardag 1, så det är ju knappast så att embryot fäst och hormonerna kickstartat med överstimulering. Nä, det är alldeles orealistiskt, så det måste i så fall vara så att överstimuleringen redan var på gång och bara råkade bli värre nu. Eller så är det progesteronets biverkningar!? En infektion efter ET? Nä..
Snälla, hur har ni känt? Någon som känner igen sig?

4 kommentarer:

  1. Grattis till ruvningen!!! :D

    Jag har haft lite olika ont. Från att ha jätteont vid toabesök till att knappt känna något. Det är väldigt vanligt att det sitter i ett tag. Denna gång hade jag mer ont efter ET än ÄP. Men jag hade lite vätska i buken. Så länge du inte går upp i vikt ska det vara lugnt.

    Ruva nu lugnt så håller jag tummarna stenhårt!!! :)
    Kramar
    Libra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:D
      Ja, jag har ju följt dig ytterst noga den här ivfen ;) hoppas att dina blödningar bara beror på livmodertappen och medicinen, för irja måste stanna!!!
      Jag var på gynakuten idag (efter ett samtal med Ferten som tyvärr inte hade en enda tid ledig). Jag är också överstimulerad visade det sig. Vi får la se hur det artar sig. Eftersom jag har tungt att andas ville de kolla mig direkt idag.
      Kram och lycka till :)
      /jakteneftertotallycka

      Radera
  2. Jag har aldrig varit ruvare så jag vet inte och kan inte hjälpa dig. Men jag håller tummarna för att allt ska gå bra!!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Din tumhållning är ytterst betydelsefull :)
      Kramar
      /jakteneftertotallycka

      Radera