onsdag 3 april 2013

Yrsel och huvudvärk

Imorse körde jag ett ordentligt styrkepass på gymmet. Såhär på kvällen när jag ligger nedbäddad i soffan med otrolig huvudvärk och yrsel så känns det helt osannolikt att jag mådde så bra i förmiddags. Världen började snurra runt, och huvudet började bulta redan efter lunch så dagens planer ersattes av film i soffan och galet mycket tårar.. Inte torde huvudvärken bli bättre av att jag ibland bölar likt ett vattenfall. Jag är sanslöst känslig nu så jag gråter för allt och ingenting. Dels är det hormonellt och dessutom pressen och nervositeten inför den kommande donationsbehandlingen. Många tankar snurrar i huvudet angående äggdonation och framtiden. Med denna känslighet så förstår ni säkert att det inneburit mycket tårar och panikartade känslor.. Mensen borde komma imorgon eftersom jag tog sista tabletten primolut-nor för 2 dagar sedan. Det är troligen därför jag känner mig så sjuk. Ja, innan mens blir jag verkligen sjuk. Jag får ofta feber, dunderhuvudvärk eller migrän, yrsel, värk i kroppen och ofta illamående. När jag ätit hormontabletter blir detta inte lättare må jag säga.
Nu är jag fullproppad av citodon (jag är tvungen) och sambon har bäddat ner mig under täcke, gett mig te och choklad, och han har tålmodigt strykt med händerna på min panna.

Ett tips från Indien som sambons bror lärde sig på sin resa tidigare i år: För kroppslig avspänning kan man be någon att trycka ganska hårt med 1-2 fingrar i pannan, mitt emellan ögonbrynen. Det kan faktiskt lätta huvudvärk lite grann om man har tur ;)

För övrigt så är det knappt 4 månader kvar till vårt bröllop! Jag längtar....

Nu är det snart dags för ytterligare en natt fylld av svettningar som gör sängen dyngsur, mardrömmar och orolig sömn. Mmmmm, jag har hopplöst jobbiga PMS-besvär :( suck


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar