tisdag 23 april 2013

Natt

Klockan är 5 nu, men jag vaknade redan vid tre av kissnödighet och att det gjorde för ont i magen att ligga på rygg. Mådde även väldigt illa och var till slut tvungen att gå upp. Upptäckte att magen är mer uppblåst och hård, till skillnad mot tidigare då den varit svullen men inte lika spänd. Sedan igår kväll är brösten även ömma och spända, ända in i armhålorna. (Bröstvårtorna har däremot varit ömma enda sedan innan äp.)
Jag tänker mycket och det är omöjligt att somna om. Har dessutom tungt att andas och då blir det svårare att somna. Att ruva är ett mysterium, och man kan omöjligt veta vad allt betyder. Det kan lika gärna vara progesteronet, eller att kroppen förbereder sig på mens, som att det skulle vara eventuella symptom. Önskar jag kunde veta och hoppas innerligt att magkänslan stämmer. Men ruvardag 6 är för tidigt och jag har ingen tidigare graviditet att jämföra med. Tänk vad vi ivf-are måste stå ut med...


2 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar! Jag håller tummarna för dig också!

    SvaraRadera