onsdag 17 april 2013

Jag är ruvare!!!

Stort tack för all tumhållning! Ert stöd är OVÄRDERLIGT <3

Jag kan knappt förstå vad som hänt idag, att allt gått så bra. Vi hade tid för återföring 13.30. Jag kunde inte sova många minuter i natt, jag bara låg och vred mig fram och tillbaka och vaknade i panik varje gång jag slumrat till. Under dagen har jag suttit på nålar och har varit så enormt nervös. Jag kollade på klockan varannan minut, stirrade på telefonen, hoppades innerligt att den inte skulle ringa. Det gjorde den aldrig heller!!!! :)

För första gången har vi alltså lyckats åstadkomma en återföring!! I min livmoder vilar nu det här 5-celliga lilla embryot. Jag frågade läkaren om det var bra kvalitet på det, och det sa hon att det var.




Nu till överraskning nummer två. Det andra embryot levde också fortfarande. Det var också av 5 celler, precis som embryot de återförde. Nu ska de försöka med långtidsodling fram till söndag, och om det fortfarande lever då så ska det frysas ner. I så fall får vi ett brev hem i slutet av nästa vecka. Hoppas hoppas hoppas!

Både jag och sambon känner en otrolig lycka över att ha kommit så här långt. Även om det inte leder till graviditet så har vi liksom funnit hopp om framtiden och en vändpunkt i denna olyckliga fertilitetsresa vi har bakom oss.
Tänk om. Tänk om. Tänk om. För första gången kan jag tänka "Tänk om" med en realistisk chans. För första gången har jag verkligen en chans att få mitt lilla mirakel!!<3 tänk om...

9 kommentarer:

  1. GRATTIS!! Detta känns så himla bra, även för mig som inte känner dig/er (vad jag vet) :) Nu håller jag alla tummar och tår för fortsatt lycka! Jag har en god magkänsla :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla rara du <3 Det känns otroligt bra att du har en bra magkänsla :)
      Kram!!!
      /jakteneftertotallycka

      Radera
  2. Grattis, nu är du gravid fram tills motsatsen är bevisad!! Hållet alla tummar som finns!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du :) Ja, det är faktiskt så jag känner, alltså att jag är gravid nu- tills något bevisar motsatsen. Fortsätt gärna med tumhållningen i sisådär 2 veckor till.
      Nu måste det gå!!
      Kram /jakteneftertotallycka

      Radera
  3. Grattis,nu håller jag mina tummar och tår att det går hela vägen! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tess, jag uppskattar det verkligen :) jag lånar gärna dina tår och tummar ett tag till. ;) hihi
      Kram!!
      /jakteneftertotallycka

      Radera
  4. Grattis till ruvningen! Har läst om er historia här till höger och förstår att ni är överlyckliga över den här ruvningen. Och bilder på celldelningen! Blir nästan avundsjuk nu, det hade jag väldigt gärna velat få också. All lycka, håller tummarna för er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, va glad jag blir över din kommentar!!! Jag hoppas att jag snart får göra som du- att blogga om inskrivningssamtal och första ultraljudet. :)
      Ja det där med bild är tydligen inget de vanligtvis erbjuder. Jag frågade embryologen om jag kunde få se embryot innan de satte in det, eftersom detta är så stort för oss. Hon tvekade lite, men sa sen att hon skulle försöka skriva ut en bild på dem. Helt fantastiskt att ha om det sedan visar sig att det leder till ett levande barn. Då har vi bild från allra första stunden befruktningen skedde ;) jag tror hon (ebryologen) kände sig nöjd efteråt när hon såg lyckan i våra ögon.
      Kram och lycka till med din graviditet :)
      /jakteneftertotallycka

      Radera
  5. Va roligt!
    Har precis hittat hit och läste er historia här intill. Jag ska hålla tummarna så mycket jag kan!
    Vi startar med vår första IVF om bara några dagar om bara mensen kommer som den ska. (Eller helst kommer den inte alls och det är ett plus på stickan ändå, men de lär ju knappast ske)

    SvaraRadera