fredag 25 oktober 2013

Hjärtat i halsgropen!!!

Blod på trosskyddet. Jag kissar och kissar. Försöker pressa ut det sista så jag kan torka mig och se hur pappret blir, om det blir något blod... INTE IGEN!!!!!! Inte igen... Inte ett till missfall.
Bara ett litet streck, och inget blod i toaletten. Puh..

Undersöker och finner en 0,5-1 centimeters spricka precis intill urin"hålet". (Kommer verkligen inte på rätt ord såhär mitt i virriga och trötta natten.) Den svider och är lite blodig. PUH!!!!!!! Tack och lov. Tack och lov. Jag måste ha rivit mig med lutinustabletten eller den där plastgrejen man för in tabletten med.

Men såhär efteråt tycker jag att det börjat bli kraftigare mensvärk. Kanske inbillar jag mig, och överanalyserar? Blandar ihop med svidandet från såret? Det får inte vara något annat.

Hemska kväll, nu kommer jag ha ännu svårare att somna. Mitt förra missfall kom på dag 5+0. Motsvarande för denna graviditet är det nu på söndag... Det började med pyttesmå blödningar tre-fyra dagar innan- med gammalt blod. Så ni förstår kanske min nervositet av att se en fläck blod i trosorna.....

Nej! Det MÅSTE gå vägen den här gången....


3 kommentarer:

  1. Det kommer att gå vägen! Vill peppa dig ordentligt! Lutinus gav mig miniblödningar i början, hade inte det minsta hopp att vi hade lyckats pga detta. Men gravtestet visade ju annorlunda. Och dina superstarka gravtester visar ju att HCG-hormonet stiger som bara sjutton. Heja heja!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att det bara är rivsåret vilket det säkert är!! Och ordentlig molvärk kan man ju ha utan att det är några bekymmer.

    SvaraRadera
  3. Åh fina fina du! Jag vet ju hur jäkla rädd man blir. Önskar dig lite lättnad och ljus en stund. Att få andas. Tänka att det lika gärna kan gå bra som tvärtom. Kram!

    SvaraRadera