lördag 5 oktober 2013

Spontan dag

Det har varit en härlig och spontan dag idag. Först en fika med en nära vän på ett café som bara serverar hembakat (ett guldkorn som jag testade för första gången idag), och sedan en spontan kväll hos grannarna. De bjöd på lyxig fisksoppa med havskräftor och musslor, och jag tog med ett par flaskor vin som vi slurkade i oss. Timmarna gick, samtalsämnena bytte ivrigt av varann, och plötsligt var klockan halv 2 och det var dags att gå hem och sova. En väldigt härlig kväll har det varit, och jag njöt i fulla drag av vinet som jag tillät mig själv att dricka.

Under behandlingar brukar jag alltid ha "alkoholförbud". Då tar jag inte ens ett glas vin utan håller mig borta till 100%. Tyvärr är ju detta en väldigt lång period, och av ren vana så blir det ofta så att jag sedan inte dricker en droppe under mina pauser heller. Men tillslut blir man tokig på alla knäppa förbud man sätter upp för sig själv. Inte ens läkarna säger ju att alkohol är dåligt under behandling- även om de inte förespråkar att man ska storkonsumera varan. Ändå griper man efter halmstrån. Man gör allt som man hört av någon att det kan förbättra fertiliteten, och man står över sådant som man fått för sig ska skada fertiliteten med några mikroskopiska %. Jag får till och med en stor klump i magen varje gång jag tar en Ipren (vilket är ca 5 stycken totalt sedan 2 månader tillbaka) bara för att den sägs göra det svårare att bli gravid.

Hur som helst så tänkte jag idag att jag var tvungen att unna mig ett par glas vin. Jag har inte druckit en droppe på mer än två månader, jag ska inte ruva förrän om en vecka, och två-tre glas kan omöjligt vara skadliga. Så jag njöt av dagen och tänkte att det var bäst att passa på- för om allt går som vi hoppas så måste jag ändå ha uppehåll från vin i mer än ett år framöver ;)

Det har blivit mycket prat om barn och barnlösheten idag. Skönt!!! Det har verkligen varit en perfekt dag. Det enda som fattas är min man som är på konsert idag. Sängen är tom och kall utan honom. Jag har verkligen svårt att somna själv. Tänk sånt vanedjur man är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar