torsdag 3 oktober 2013

Wihooooo

Just nu orkar jag knappt ens gräma mig över att tvn precis har gått sönder och vi inte har råd med en ny efter alla bröllopsutgifter.

Glädjetjut! Jag fick faktiskt goda nyheter på mitt VUL. De gamla äggblåsorna var borta, äggstockarna var små igen och slemhinnan var på tillväxt (ca. 7,7mm, där minst 8mm är önskvärt- och det hinner den bli innan det är dags). Precis som det skulle se ut innan FET! :)

Till och med vår försiktiga och gulliga läkare A sa att hon inte hade förväntat sig att det skulle se så bra ut eftersom de gamla äggblåsorna efter äggplock oftast inte går tillbaka så snabbt. Särskilt inte efter en sån här överstimulering. Hon hoppades att vår tur hade vänt nu, och sa att vi "inte har allt för tokiga chanser till graviditet nu". Det var så roligt att se glädjen i hennes ögon och det stora leendet när hon släppte iväg oss. Det hör ju inte till vanligheterna att de får ge just oss såhär goda nyheter och att de får se oss lyckliga och nöjda med resultatet av våra besök. Jag är så glad för att jag hade bett mannen att följa med idag så att vi kunde dela lyckan.

Wihooooooo! Jag ska alltså göra FET nästa fredag, den 11e oktober :) Min första FET någonsin. Min andra återföring någonsin efter nästan ett och ett halvt års ivf:er. Lyckan är total. Eftersom vi har 6 st embryon i frysen så måste ju minst ett överleva upptining kan man tycka, så jag tycker inte att det finns skäl att ens oroa sig för att det inte blir av. Får försöka tänka positivt!

Tack för era tumhållningar! Det hjälpte!!!!!!




9 kommentarer:

  1. Yes yes!!
    Hoppas att FET är grejen för er! Kram
    HTTP://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Vad underbart!!! Och som du säger, med sex st embryon i frysen borde du inte behöva oroa dig!
    Det var roliga nyheter =)
    Fortsätter hålla tummarna några månader till ;-)

    SvaraRadera
  3. Hurra! Grattis! Jag ska hålla tummarna hårt den 11:e att ett embryo tinas fint. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jihoooo, vilka fantastiska nyheter! Nu är det nog eran tur! :) Kram/N

    SvaraRadera
  5. JAAAA vad glad jag blir! Äntligen. Nu jäklar!!!
    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Men åh så underbart och fantastiskt! Vilka härliga nyheter, tjihoooo!
    Kram, hoppas du får en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt att höra!! Heja heja!! <3

    SvaraRadera
  8. Hurra! Åh, vad kul! Grattis!
    Vad härligt!

    Kran

    SvaraRadera
  9. Åh vad gött att höra! Superkul och spännande!

    SvaraRadera