torsdag 24 oktober 2013

Officiella testdagen och samtal till kliniken

Idag är alltså min officiella testdag! Nu har vi ju tjuvtestat redan för en vecka sedan, och även i måndags när jag kände mig lite nervös. Men det blir ändå lite av en avklarad milstolpe att nå testdagen och kunna ringa det där härliga samtalet till kliniken.

Härliga G svarade. Vi har inte haft henne så mycket, men däremot var det hon som var med innan och efter förra äggplocket, på ivf 5. Hon hörde på min röst vad jag ringde för att berätta, och eftersom jag även hade lite frågor till henne så slutade det med ett 20 minuter långt samtal. Så härligt att bli gratulerad av dem som vet hur hårt och länge vi kämpat för det här.




Morgonens test var starka. Här har de legat rätt länge och därav blivit ännu starkare, och strecken syns faktiskt ännu mer på bild än i verkligheten. Förut har jag ju bara tagit i eftermiddagsurin, men morgonurin sägs ju ge starkare test eftersom hcg är mer koncentrerat då. Känns dock väldigt bra att strecken blir tydligare ju längre tiden går.

Jag fick en tid för första VUL om exakt 3 veckor, den 14/11. Idag är v.4+4, så då torde jag vara i v. 7+4, om allt vill sig väl. Tiden går långsamt och jag kan inte låta bli att längta mig galen efter det där ultraljudet..

Att fokusera på studierna nu är inte lätt. Fast främst pga min djälulusiska huvudvärk och tröttheten- och faktiskt inte alla tankar. Barnmorskan G hade tyvärr ingen lösning mer än alvedon och vila, men vila har jag inte tid till nu när det är tentaplugg och ett arbete som måste skrivas.
Men- jag kommer att ta mig igenom det här. Precis som jag alltid gör, på ett eller annat sätt.

3 kommentarer:

  1. Nja, alltså hormonhalten är högre på eftermiddagen, men urinet är mer koncentrerat på morgonen eftersom man generellt inte äter, dricker och kissar lika mycket på natten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jakteneftertotallycka24 oktober 2013 kl. 20:48

      Ja precis, det är mer koncentrerat på morgonen :)

      Jaha, är halten högre på eftermiddagen? Det visste inte jag!

      Radera
  2. Väldigt fina test:) så ska det se ut!
    Måste vara underbart att få meddela om positivt test:)
    Lycka till nu!

    SvaraRadera