torsdag 17 oktober 2013

Ruvardag 6

... Ja, dagen blev bättre. Det visade sig att vi verkligen klickade i uppsatsgruppen. Ni som har gott minne undrar säker vad som hänt med kampen om att få skriva själv. (I mitt program måste man vara 2-3 pers per grupp, av skäl som troligen mest handlar om resursbrist, men även att uppsatserna blir bättre när man har minst en person att diskutera med.) Jag gav helt enkelt upp till slut och gick in i en grupp. Just nu är jag väldigt glad att jag inte behöver dra lasset helt själv utan har två gruppkamrater till hjälp. Tror att vi kommer kunna samarbeta bra. Dessutom fick jag inviga min thermosmugg som jag fick av min bror i födelsedagspresent, idag. Skönt för kalla vinterfingrar med en praktisk liten värmehållande mugg full av rött te. Mmm

På sena eftermiddagen har jag dock stilla mått sämre och sämre! Känner mig febrig, har dunderhuvudvärk och mår fruktansvärt illa. Har dessutom kramper och ovälkomna gaser i magen, och mensvärk då och då. Ja, och halsontet är ju tyvärr kvar, liksom ledvärken jag haft i några dagar. Känns som jag bara vill sova, men huvudvärken hindrar mig.
När mannen kom hem mådde jag som en disktrasa och kunde knappt resa mig, så han fick återigen laga mat åt oss. Min underbara man får dra tunga lass när jag är under behandling eftersom det tär så mycket på mig, men han klagar aldrig över det. Fina älskling! Nu har jag ätit mat och tagit panodil- men ännu har ingen förbättring skett. Och hungrig är jag fortfarande. Känns som jag ständigt är hungrig nu.

Ja, i övrigt fortgår ruvandet som tidigare. Känner fortfarande av fogarna både på framsidan och bak. Främst om natten, när jag promenerat, eller ligger still. Brösten är tunga och ömma, och jag är inte jätteentusiastisk över att böja mig fram.

Förra gången tjuvtestade vi på ruvardag 11. Mannen har gått med på att kanske testa i helgen. Men vi får väl se.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar