fredag 18 oktober 2013

Tjuvtest- ruvardag 7 (fet efter ivf 5)

I mataffären försökte jag ivrigt att övertala mannen att vi skulle ta ett test nu på kvällen istället för imorgon bitti som vi kommit överens om. Vi skämtade om att vi skulle testa ikväll om jag gissade exakt rätt summa på det vi hade handlat. Nu gissade jag ju naturligtvis fel på 35 kr, men när vi kom hem sa han ändå "gör det", när jag skulle gå och kissa. Sagt och gjort! Jag kissade i muggen, vätte testet och gick ut ur badrummet under 5 långa minuter. Ändå var det inte många av de minuterna som kändes speciellt jobbiga, för jag har länge känt på mig hur behandlingen gått.


Magkänslan stämde!



Vi skålade i Coca-Cola och dansade som galningar i vardagsrummet. Även om det är en lång väg kvar så har vi nu tagit ett stort steg i rätt riktning. Förra gången fick jag missfall i v.6. Den här gången ska det gå hela vägen!

Det har varit en väldigt bra dag!

26 kommentarer:

  1. Stort Grattis!! Nu ska den stanna hos er:) håller alla tummar!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jamen SÅDÄR ska det se ut! Lycka till nu!

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt, grattis och lycka till!

    SvaraRadera
  4. Såå glad jag blir för er skull! Tårar droppar på kudden, glädjetårar!!! Jag håller alla tummar och tår för Theodor.

    SvaraRadera
  5. Stort grattis!

    Hur många dagar ruvar man? Jag kan väldigt lite om Ivf och har aldrig tänkt på att det skulle vara kortare tid än 14 dagar som det brukar vara mellan äl och bim i "normala" fall.

    SvaraRadera
  6. Underbart! Hoppas på en växande mage i sisådär nio månader framöver och sen ett varmt litet knytte i er famn.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Men så fint! Må det gå hela vägen till bebis nu.

    Stor kram!
    Fiffig

    SvaraRadera
  8. Jaaaaa! Stooort grattis! Åh vad glad jag blir. Nu jäklar ska det gå hela vägen!

    SvaraRadera
  9. Men JAAA! Stort grattis! Jag ska hålla tummarna för er att det ska gå hela vägen den här gången! Grattis igen! Kraaam

    SvaraRadera
  10. Tjoho.... så häftigt... vilken bra känsla du har. Klart det går hela vägen :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Blir så glad att jag gråter för eran skull!!! J

    SvaraRadera
  12. Åh, vännen! STORT GRATTIS!!!!!! <3
    Dansa, skåla, kramas, skratta, pussas, känn lycka! Jag överöser er med kramar mentalt för jag blir så glad för er skull. Detta ska, som du säger, gå hela vägen. All lycka till er!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  13. Hurra! Vad glad jag blev för er skull. Ett stort grattis!!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Yes!! Vad underbart att läsa!! Hurra, Hurra, Hurra, Hurra!! Kramar i massor

    SvaraRadera
  15. Jaaa FANTASTISKT! Vad himla glad jag blir för din skull!! Grattis! Kramar

    SvaraRadera
  16. GRATTIS! :D Jag plussade idag.. Så kul att vi är två st samtidigt!! :D Jippi!! Nu ska de gå hela vägen för oss!!! <3

    SvaraRadera
  17. Åååh GRATTIS!!!! :) Många kramar och lycka till!/N

    SvaraRadera
  18. Åh vad glad jag blir! Hoppas så att det ska gå vägen den här gången!

    SvaraRadera
  19. Åh grattis grattis! Håller tummarna och hoppas verkligen det går vägen för er nu! :)

    SvaraRadera
  20. Grattis! Jag försökte kommentera efter att du hade satt in embryot och jag kände på mig att det skulle gå vägen med tanke på att den nästan börjat kläckas. Försök att våga njuta! Kram

    SvaraRadera
  21. Stort grattis!! Å, tack för inspirationen som fick oss att testa idag!! Blev mitt livs första plus!!

    SvaraRadera
  22. Åh, jag har försökt kommentera hela helgen via mobilen men det gick inte. Vilken underbar nyhet och vilken fantastisk helg det var att få läsa om ditt (och Önskans) plus. En lyckohelg! Ska hålla tummar och tår för er! Kram <3

    SvaraRadera
  23. Hurra!!! Stort grattis!!
    HTTP://omlivetefter.blogspot.se

    SvaraRadera