fredag 25 oktober 2013

Lyxproblem ;)

Det pirrar i magen av lycka när jag tänker på den lilla.

Därför känns alla tankar lite som lyxproblem just nu.
Som att:
-Vi måste byta boende. Tre långa spiral trappor upp utan hiss med foglossning som redan gör att jag haltar ibland- ingen bra kombination. Så synd, för vi båda fullkomligt ääääälskar den fina sekelskiftestvåan vi bor i, och jag kommer ha svårt att skiljas ifrån den. Men idag tog jag mig knappt upp för trappen, och jag är bara i vecka fem.
-Året som mammaledig blir tajt ekonomiskt. Väldigt tajt, fast jag vet att vi klarar det. Men vi har så mycket kommande utgifter innan dess så det blir svårt att spara ihop en buffert. (Bröllopet tog ju praktiskt taget den vi hade, men det ångrar jag inte en sekund.) Vill helst inte nalla av ivf-pengarna jag sparat ihop till framtiden. (Ja, jag har sparat pengar trots att jag bara har csn).
-Söka jobb som gravid efter min examen eller fortsätta plugga fram till juni? Oavsett hinner jag inte jobba upp sgi:n. Kommer någon vilja anställa mig som nyutexaminerad, oerfaren och gravid? Då får jag minsann sälja in mig själv bra hårt! Läskigt!
-Hittade det tillfälliga drömboendet med trädgård och fyra rum med kök. Perfekt läge i ett barnvänligt område nära city. Men under föräldraledigheten kommer vi inte ha råd med den relativt stora hyresökningen utan att gå plus minus noll eller gå back. Suck.
-Sömnlösa nätter och trötta dagar. Både tankar, foglossning, nattliga svettningar och illamående håller mig vaken.

...but hey- I'm pregnant now! Allt är numera lyxproblem!

För jag räknar med att detta går vägen. Bebisen ska minsann komma till vår lilla familj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar